Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Irományok,fórumféleség /BLOG/...

EGYENLŐRE LEZÁROM A HOZZÁSZÓLÁS LEHETŐSÉGÉT, MERT MINDENFÉLE OROSZ MARHASÁGOK BOMBÁZZÁK ÉS NEM GYŐZÖM KITÖRÖLNI ŐKET. HA VALAMI FONTOS VAN PRÓBÁLJON AZ FB CSOPORTOMBA JELENTKEZNI.

 

Hozzászólások

Hozzászólások megtekintése

rx4

petőfi69,2016.12.30 21:43

Tudnál nekem felvilágosítást adni scénic RX4 2000 benzinese milyen, egy ismerősömnek volt dízelje annyit mondott a futó műve egy hulladék a lengőkart, teleszkópokat, szilentet, kardántengelyt, elég sokat javították +volt egy váltó csere a 4év alatt. A motorja elektromos rendszere rendben volt neki. egyébként a kocsi kialakítása beltere, és hátsó része fogott meg.
jövő héten mennék megtekinteni egy rx4-et váltó hibásat amiben 220000 km van 2000 benzines.
Elfogadok bármilyen tanácsot mit kell megnézni rajta, vagy infót a kocsiról hakell céges telefonról fel bírlak hívni
elolvastam amit írtál tapasztalatod kellene a kocsidról.

Re: rx4

bzoli rx4,2016.12.30 23:51

Szia! Köszi a megkeresést. Fúúú, nem egyszerű a kérdés. Egy váltógondos márkatárs levelezett velem pár hónapja, szétment egy fogaskerék benne, nem tudott sehonnan sem szerezni jót. Bontott váltó nem volt, sima scenic elvileg felmenne rá, de onnantól ugyebár csak fwd-ben megy a dolog és vizsgán (ha nincs ismeretség) nagy eséllyel megvágják a kocsit.
Nekem a tavasszal lett rendbetéve leginkább az alsó olajfolyás miatt a kapcsolótengelynél (típushiba). Belül semmi rendkívüli nem volt, az egyik kapcsolóvilla volt kopott, cserélve lett a kapcsolótengellyel aprólékokkal együtt.
Nem tudom milyen használat mellett jönnek elő a futóműgondok. Nekem ami ki lett cserélve benne, az azóta jó. Terepen nem próbáltam, nem merem kínozni, sokmindent olvasok a váltón a kardánkihajtásról, hogy alulméretezett lehet...
Most tulajdonképpen nincs gondom a kocsival. AZ elektromos részeket amit tudtam megnéztem, tisztítottam.
Egyéb dolgokat amit tudtam megkentem, olajoztam.
Pillanatnyilag annyi, hogy az ablakok alsó részénél van a gumi vízlehúzó, a végeknél csupa púp. Belül rozsdás lehet a fémszál ami merevíti. Ez is típushiba.
SZóval: Váltóbajjal gond lehet, ha komplett kell még a franciáknál sincs. Angliában van sok rx4, ott lehet esélyes bontott. De az is lutri.
Ahogy pár hozzászólással lejjebb olvasható: "De tény ezeknek az RX4-eseknek az esszenciája pont a ritkaságában rejlik és ugyanakkor ez a veszte is."

Re: rx4

bzoli rx4,2016.12.30 23:51

Folytatás:
Nekem műszaki hiba, ami váratlan és üzemképtelen helyzetet idézett elő nem volt az 1,5 év alatt, ami 10000km-t jelent eddig.
A 15 év után jelentkező kopás és tervezett avulás okot "csak" javításokat. De eddig az új beépített dolgok jól teszik dolgukat.
A dízelről annyit tudok, hogy kicsit lomha, a kocsi súlyához gyenge.
Még a benzines sem egy gyorsulóbajnok, olyan 180-200LE-vel már más lenne.
A figyelnivaló:
-A váltófolyás sajnos tényleg úgy orvosolható 100%-ban, hogy szét kell szedni. A szimmeringcsere, amit a kapcsolótengely végének levágásával lehet csinálni aztán összehegeszteni, nem jó. Ki lett próbálva, spórolni akartam. Ugynaúgy szivárgott tovább.
-Akárki akármit mond, vezérléscsere! Szíjak, gyertyák, légszűrő, vízpumpa, olaj+szűrő.
-A rugóvégek ha rozsdásak letörnek! Nekem az egyik hátsóból mindkét vége hiányzott!
-Meleg motornál ha nehéz a szervó nem biztos hogy az olajcsere segít. Nekem új szivattyú kellett! (A sima Scenicé nem jó, mert gyenge)
-Az anyósülésnél a szivacsos szőnyeg alatt könnyen szét tud rohadni a kocsi, ha nem veszik észre az odaszivárgott vizet! A légbeszívó ami a motortér felől bontható meg miután az ablaktörlők alatti műanyag fedelet eltávolítottuk, könnyen be tudja engedni a vizet esős időben. Ez egy téglalap alakú műanyak keret az alján gumis szivacsos résszel. Na én ezt fbs pasztával raktam össze, azóta nincs víz az utastérben!
-A kardán: Ha rajta van és nincs surrogó süvítő hangja akkor jó lehet. Nekem csak az az érdekes (nekem kellemes) búgó hangja van, amit 55 fölött lehet hallani.
-VCU (viszkó): Na ez még egy drága dolog, mert difivel adják... Az egyik oldalon felemeled a kocsit, hogy csak az a kerék legyen a levegőben. Ha nehezen el tudod forgatni a kereket kézzel, akkor nagy eséllyel jó. Ha nem, akkor össze van sülve, és megeszi a hajtásláncot mivel így teljesen fix az összeköttetés! Ilyenkor vagy kardán nélkül kell tovább használni, vagy új VCU kell. (mármint bontott, de hogy az milyen állapotó, csak felszerelés után derül ki)
A difi nem egyforma a dízel és benzines változatnál, a kardán hossza is különbözik! Söt úgy dereng, hogy az évjáratoknál is eltérés van, módosítottak a kardánon, difin!

Egyébként ez tényleg bosszantó, hogy ennyiminden gond lehet. Más kocsinál rá sem kell nézni ezekre... Na mindegy.

-A lógó váltókar javítókészlettel orvosolható, utána sokkal pontosabb lesz. Én javítás előtt rendszeresen 3.-ba tettem 4.-ből amikor 5.-et szerettem volna. Amióta fel lett újítva nincs ilyen gondom.

Nekem jól indul hidegen is. Melegen 1500 alatt érdekes kerregő hangja van a motornak. Hidegen csendesebb.

-A váltó olajszint fontos, könnyen kinyírható a lefogyott olajjal (szivárgás miatt ha van)
-A motornál ajánlott az olajcsere betartása.
-Tudtom szerint a digitális klíma tud gondokat okozni, nekem szerencsére teljesen kézi analóg fajta van.


Alacsony fordulaton nincs akkora nyomatéka, 2500 körül jön meg az ereje kb.
Kicsit lassan melegszik, köszönhetően az öntöttvas blokknak.

Ha a váltó lent lesz, ajánlott egy kuplungcsere is, mert az is húzós ha cserélni kell később. Nekem tavaly télen kezdett visítani a kinyomó hidegen. ELőször azt hittem generátor...

A féltengelyeknek van kis kotyogása minden irányba (nekem legalábbis).
A difibe sem mindegy milyen olaj kerül, évjárat függő, pont a módosítások miatt.

Így hirtelen ennyi jutott eszembe.
A kardánfelújítás kb. 120e pénz.

Addig is sok sikert, és BUÉK!

Re: Re: rx4

petőfi69,2017.01.02 20:25

szia először is BOLDOG Újévet, köszönöm a felvilágosítást sokat segítettél vele.
annyit még megkérdeznék, említetted a 2000 sima benzines váltót fellehet tenni csak akkor megszűnik a hatra meneti hajtás de az első féltengelyek simán passzolnak is vagy ott is kel változtatni, illetve váltó mozgató mechanizmus is passzol mert ha így kilehet küszöbölni a váltó hibát akkor addig fent lehet míg egy másik váltót beszerzünk, ha fel bírnál hívni meg köszönném. számom 0620-3793-066
előre is köszi
P.István

Re: rx4

bzoli rx4,2016.12.31 15:56

Még 1-2 dolog:

Alkatrészrendelésnél hiába adsz meg alváz és motorszámot meg kit tudja mit, benne van a pakliban hogy nem fog stimmelni a kapott cucc. Pl: rugók, lengéscsillapítók, kinyomócsapágy, diffiszimmering, első stab. pálcák...

Reflektor update

bzoli rx4,2016.12.11 22:04

Végre eljutottam idáig... A favoritban anno "csak" +30%-os Tungsramok voltak (H4), de azok is brutáljók voltak (fehér)
Most megvettem a tompított GE Megalight H7 +50%-os és a távolsági GE Megalight ultra H1 +120%-os fehér fényű égőket. Este ki is próbáltuk, kerültünk egyet Sándorfalva felé, aztán vissza az 5-ösön. Eszméletlen fényük van! Szinte lefolyik a festék a táblákról, olyan vakítóan nagy fénnyel világítanak...

Köszönet

bzoli rx4,2016.12.07 18:13

Köszi az infókat, hála az égnek motorikusan pöpec a járgány, remélem így is marad... Egy dolgot utálok benne, hogy még alvázszám alapján történő alkatrészrendelés sem megy zökkenőmentesen mert nem ismerik... Most épp csomagtér gáztelók lettek újrarendelve, mert a sima Scenicét hozták meg helyette... (Felső) Úgyhogy ha a FHP bajom lesz szerintem is ismét a szerelőt fogom meglátogatni ebből okulva, nehogy ne stimmeljen a megadott motorszám, típus, alvázszám ellenére...
Az okoskerék nem tud rossz indulást okozni? Az még egyébként nem tudom milyen állapotú az enyémben. Sajnos másik benzines rx4-et testközelből nem tanulmányoztam még, így pl. nem tudom milyennek kellene lennie a hangjának. Most kicsit kerregő olyan 1500-ig, de nem zavar. Ez is benzines ugyebár, F4RC7 motor.

Re: Köszönet

Kszabi,2016.12.08 17:36

De!
Az okos kerék lesz a következő kakukk tojás. A srác aki az enyémbe most belenyúlt már jelezte is, hogy cserélni kell hamarosan.
Hallani lehet már most is a motor járásán, hogy van egy kis ciripelő hang háttérben halkan és ez az okos kerék miatt van. Csere lesz ez hamarosan de még lehet használni. Akkor megy tönkre amikor gondot fog okozni az indítás vagy egyre jobban elkezd kerregni. A tisztítása nem megoldás (hiába javasolják) mivel a fizikális kopása ezzel nem szűnik meg és egyenetlen lesz ugyanúgy a járása.
És igen, ez ugyanaz a motor.
Egyébként futómű kopások vannak nálam (azt javítom majd kicsit később) és a torony csapágy tényleg eltörött ahogy mondtad korábban.

Amúgy pöpec kis gép! :-)

Re: Re: Köszönet

bzoli rx4,2016.12.08 22:43

Hát nem terveztem a vezérmű megbontását, mert 1 éve volt vezérléscsere... A kerregést megszoktam, egyébként pöccre indul hidegen-melegen. Amúgy jó lenne tudni milyen lenne a hangja teljesen egészséges állapotban, legyen viszonyítási alap.
A futómű. Az utóbbi másfél évben jóformán újjá lett építve, remélem jó ideig nem kell hozzányúlni. Egy költés van még folyamatban, megadták a csomagtérajtó (felső) gázrugói magukat. Most egyezkedek a Molitonnal, ugyanis az autósboltban rendre a sima scenic gázrugóit akarták rámsózni. Fényképet tellett mutatnom a kocsi hátuljáról hogy néz ki, mert nem ismerik. Pedig itt Szegeden a Kovács Autó nagy hely... Nem tudják beszerezni. Igaz a webshopban ott van, csak nem hozzávaló...

RX4 nem indul - észrevétel

Kszabi,2016.12.07 09:21

Helló!

Segítségként írom a jövőre nézve a többieknek ha belefutnak hasonló problémába mint ami nálam volt. Ez egyaránt előfordulhat Scenic RX 4-nél és sima Scenic-nél is.
Az autó egyik napról a másikra elkezdett random nem indulni. Önindító hallhatóan egészségesen pörgött, akksi teljesen rendben volt. Olyan hatása volt mintha valami gátolná az indítást de nem a riasztó volt a hibás mivel nincs az autóban.
A probléma forrása a felső holtponti jeladó meghibásodása. Apró alkatrész melynek cseréje orvosolja a problémát. Bővebb infót erről itt tudtok olvasni:

http://www.gumomegane.eoldal.hu/cikkek/muszaki-kisokos/felso-holtponti-jelado.html

Én mindig megvagyok elégedve a saját RX4-esemmel, remélem nem futok bele ilyen jellegű szívásba mint itt olvasom bár simán elképzelhető, hogy itt akár már korábban túlhajszolt váltóról van szó. Ezt előre látni tényleg nem lehet azt megtapasztaltam, hogy ezeknek a típusoknak a múltjáról előéletéről szinte semmit nem lehet meg tudni.

Nekem például a korábbi 8 éves (nem túlhajszolt! ) Ford Focusomban törött el a vezérműszíj vezető görgő minek hatására kuka lett a motor és lényegében az autó is. Ki a pöcs gondolta volna, hogy ilyen korú autónál ez előfordulhat annak ellenére, hogy rendesen szervizelt autó volt és a kötelező vezérlés csere is megvolt benne.

Ezt előre megmondani, hogy melyik fostalicska és melyik nem, szinte lehetetlen. De tény ezeknek az RX4-eseknek az esszenciája pont a ritkaságában rejlik és ugyanakkor ez a veszte is.

Itt tényleg van értelme a "sok szerencsét" jókívánságnak! :-))

SZ.

Időzített gazdasági csőd

Tomi,2016.12.02 12:44

Szia Zoli!

Jó régen nem írtam, de amit most leírok, tanulságos lesz minden RX4 tulaj számára.

Régebben írtam: "A kocsink hátsó kihajtás kúpfogaskerekének 2 foga letört, a váltó gyakorlatilag javíthatatlan. Tudnál nekem infót adni, hogy honnan a francból szerezzek rá egy másik váltót?..."

Az autóhoz 4 hónap alatt nem találtam sem az országban, sem Németországban, de még Franciaországban sem bontott váltót. A sebváltó kimenőtengelyén lévő ferde haránt fogazású kúpfogaskerekét jelenleg senki nem tudja legyártani. (hipoid tipusából adódóan)
Sima scenic sebváltó felmenne, ha a hátsó hajtást lekötjük, de műszakin bukta!!!Tehát semmi értelme

Az autó egy fogtörés miatt mehet a bontóba véglegesen.

TEHÁT AZT TANÁCSOLOM NEKTEK KEDVES RX4 TULAJOK, HOGY MINÉL ELŐBB ADJÁTOK EL AZ AUTÓTOKAT, BÁRMENNYIRE SZERETITEK, MERT ELŐBB VAGY UTÓBB....DE INKÁBB ELŐBB NEKTEK IS SZÉTMEGY A VÁLTÓTOK A GYENGE ALUL MÉRETEZÉS MIATT!!!

Sajnálom, de ez van. Sok szerencsét :)

Re: Időzített gazdasági csőd

bzoli rx4,2016.12.02 15:37

Ajjaj. Iszonyúan sajnálom. Elkeserít a hír, igaz 1-2 képet láttam csak eddig szétment váltóról, nem tudom mennyire elszigetelt lehet az eset. Furcsállom, hogy egy állandó 30-40LE terheléstől szétmegy a cucc, és max 70LE tud lenni a terhelése (nem tartósan).
Furcsállom hogy a Franciáknál sincs váltó és alkatrész. Angliában is sok fut az utakon, esetleg ott?
A műszakit szerintem -nem hivatalosan- meg lehet(ne) bundázni, főleg ha tényekkel alá lehet támasztani hogy beszerezhetetlen a váltó a típushoz, és a 2wd-s váltót lehetett csak beszerezni rá. Mondjuk egy 6 sebességessel esetleg meg tudnák barátkozni 2wd-ben... :)
E3J57

Re: Időzített gazdasági csőd

bzoli rx4,2016.12.02 22:05

Még 1 ötlet. Nem tudom a Tiéd dízel vagy benzines, de angol oldalakon előfordulnak váltók többnyire dízelekhez.
Ha benzines, egy favágó megoldás is lehetséges, de nagyon extrém: a dízeles váltót rátenni, és a dízeles hátsó difit meg kardánt. Más az áttétel, nem tudom rövidebb vagy hosszabb, de ha másképp nem kerékátmérővel lehet hogy lehetne kompenzálni a dolgot.
Láttam van Grand Scenic 6 fokozatú váltó. Igaz, csak 2wd, de 6 fokozatú. És ha az felmenne és az áttételei is hasonlóak lennének überbrutál lehetne esetleg...

Re: Időzített gazdasági csőd

bzoli rx4,2016.12.02 23:10

Itt nézelődtél már?
http://www.bontott-renault.hu/cars/renault-scenic-rx4/

az ablaktörlő

bzoli rx4,2016.11.18 07:43

Ma reggelre valami vadbarom lelopta a hátsó ablaktörlőt. Kívánom neki költse gyógyszerre azt amit megspórolt ezen a gerinctelen mutatványon...

Hali!

Saladin9,2016.10.10 12:42

De jó! Én most léptem bele ebbe a "cipőbe".
Megkereshetlek FB-n?

Re: Hali!

bzoli rx4,2016.10.10 14:05

Szia! Üdv a "klubban"!
FB-n nem vagyok ott, így itt vagy mailban tudunk értekezni. :)

kirándulás 218555

bzoli rx4,2016.09.18 22:04

Ma reggel kigondoltuk, elgurulunk a Velencei tóhoz. SZerencsére az idő jó volt minden rossz jóslat ellenére. 100-110-zel, 7,7 liter/100km (kardánnal ugyebár). Visszafelé ismét volt egy szakasz, ott 160-ig volt biztonságos hely. Aztán itt Szeged határában próbált meglépni előlem egy Audi A3 1.9 TDi, de hiába burkolózott brutális fekete füstbe, nem gyorsult jobban...
Amúgy a kocsi teljesen jól ment, csak idegőrlő volt hogy nem tudok zenét hallgatni a garis hangszórójavítás miatt, amit még nem kaptam vissza.

RX4 vétel

Kszabi,2016.09.02 10:44

Szia!

Köszi az instrukciókat! Csekkoltam, nézegettem, kipróbáltam és végül is megvettem, úgyhogy beléptem a "szűk" klubba én is, magamra vállalva mindennek az örömét és nyűgét.
Kasztnin rozsdásodást nem láttam, motor kellemesen halkan duruzsol és pöccre indul (persze most nincs nagy hideg), nem ugrál az alapjárat sem. Amennyire alá tudtam nézni úgy durva rozsdásodást nem láttam, talán az első lengéscsillapítónál/rugónál igen de valószínű máshol is lesz még. Kardán működik rendesen, a belseje kicsit nyikorog de ez egy 15 éves autónál várható. 170e km van az órában, állítólag tényleg annyi de én ezt fenntartással kezelném tekintve, hogy az eladó előtt külföldről érkezett az autó és ismeretlen a múltja éppen ezért részemről garantált a vezérmű szíj csere, olaj csere...stb. Itt felmerül az a kérdés is, hogy ebbe mennyire megfelelőek a klasszikus SCENIC alkatrészei?
Ahogy olvastam korábban neked mintha lenne hozzá típus leírásod -kézi könyved - , ha ezt én is megkaphatnám valami módon akkor nagyon hálás lennék.
Nekem volt lagunám korábban, feleségemnek clió-ja úgyhogy a rönókat már ismerem picit a "gyengeségeikkel" ami nálam főként a gyorsan kopó futómű alkatrészekben volt.
Én Bp-n és vonzás körzetében fogom járatni az autót és próbálom majd az állagát is folyamatosan megóvni.
Nincs esetleg megbízható szervizes ismerősöd Bp-n akit mernél ajánlani ehhez az autóhoz?

Köszi az eddigi infókat, szerintem most így én is aktívabb tag leszek itt. :-)

üdv:
Sz.

Re: RX4 vétel

bzoli rx4,2016.09.02 18:04

Szivesen. Sajnos én végigszívtam az utóbbi 1 évet infók híján. Csak néhány külföldi fórumban tudtam 1-2 dolgot megnézni. Akkor dontöttem, hogy nem állapot, kell egy oldal ahol a lehető legtöbb infót közzétzeszem a sorstársaknak...
Igen az óra nagy eséllyel vissza van pörgetve.
A sima scenic alkatrészei sajnos nem mind kompatibilisek. Itt volt pl. a "kutyacsont"-nyomatéktámasz. A sima teljesen elfogadható árú volt, az rx4-eshez való horror 30 ezer körül... Vagy a kormányszervó. A sima sokkal olcsóbb, az rx4 70 ezer körüli volt. (erősebb kell hozzá érthető okokból).
Nagy lutri az alkatrészrendelés, még a hozzávalók sem mindíg passzolnak. pl. hátsórugó és lengéscsillapító 3. rendelésre lett jó méretű. Mivel a szerelő intézte így nekem nem volt pluszköltségem emiatt.
Alapdolgok pl.: motor, ajtók, zárak, lámpák, utastér, ablakok (kivéve az 5.ajtó) szerintem egyeznek a sima sceniccel. Tudtommal a teljes futómű különbözik sok okból. (4x4 hajtás, 9 cm-rel emelt magasság, fékek, kerekek)
Mailban tudok küldeni dolgokat, írj a címemre.
Lenne nekem is egy kérdésem: 3500-400 között eléggé erős szívászaj van, ami gázállástól változik. Főleg országúton zavaró 5.-ben, mert 130 az pont ebbe esik bele. Szerintem valahol falsot szívhat, igaz a zöldkártyánál nem volt semmi, minden tökéletes volt.
Sajnos Pesten nem vagyok ismerős, itt Szegeden járok szerelőhoz, tele is van a töke velem, legutóbb is úgy búcsúztunk el, hogy rbbrn az évben már nem találkozunk. Sajnos eddig minden hónapban volt valami cserélnivaló ami elfáradt 15 év alatt.
Ami még cserére szorulhat az a kipufogó lesz, bölcsőszilentek, meg az akku. Ja, és az ajtókon az ablak mellett lévő gumiperem. Rozsdásodik belül és púposodik a végeinél...
Így hirtelen ennyit tudtam írni... Üdv. Zoli