Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Irományok,fórumféleség /BLOG/...

EGYENLŐRE LEZÁROM A HOZZÁSZÓLÁS LEHETŐSÉGÉT, MERT MINDENFÉLE OROSZ MARHASÁGOK BOMBÁZZÁK ÉS NEM GYŐZÖM KITÖRÖLNI ŐKET. HA VALAMI FONTOS VAN PRÓBÁLJON AZ FB CSOPORTOMBA JELENTKEZNI.

 

Hozzászólások

Hozzászólások megtekintése

Budapest

Kszabi,2016.08.31 12:14

Szia Zoli!
Itt a neten találtam Rád ebben a témában és a segítségedet kérném. Tervezem, hogy veszek egy ilyen RX4-est mint a tiéd is ( 2001-es évjárat 2.0 16V ). A kérdésem az lenne, hogy mire figyeljek a szemrevételezésnél illetve ez az autó valójában mennyire lehet "pénztemető" vagy kellemes használati tárgy inkább? Nem tagadom kicsit megremegett a térdem ahogy olvasgattam a javítani valókat....bár igaz, hogy 15 éves autókról beszélünk.
Segítségedet előre is köszönöm.

Re: Budapest

bzoli rx4,2016.08.31 21:25

Örülök, hogy egy újabb márkatársjelölt talált rám! Hát hol is kezdjem. Ajánlanám elsősorban ha van időd végigolvasgatni az egészet, hasznos lehet...
A korrózió: Az eddigi vizsgálódásaim alatt nem láttam korróziót. (kasztni) A futómű és részei viszont mindenhol rozsdásak, már amit még nem cseréltem rajta le. Ahány rx4-et láttam mindnek ugyanúgy csupa rozsda volt.
A kardánhasználat plusz fél liter nekem, jóformán semmi.
Sajnos sokminden van amit figyelni kell vásárláskor (ezekről sajnos én nem tudtam amikor megvettem), pl.:
Váltószivárgás a kapcsolórúdnál a váltó alján(típushiba), kardán, vcu, hardy, hátsó rugóvégek a rozsda miatt letörnek (fél kör legalább), futómű kopó alkatrészei.
Kardán nélkül is jól megy, de teljesen más, eléggé nehéz megfogalmazni. Indulásnál, kanyarokban, országúton, télen...
Sajnos úgy néz ki hogy a vételárat még 1x rá kell költeni apránként mire összeáll "egy kellemes családi autóvá". Sajnos már ezt sem tartósra tervezték az Ex Favoritommal ellentétben. Az 23 évesen is gyári futóműalkatrészekkel volt használatban, csak a hátsó lengéscsillapítók és az egyik első kerékcsapágy volt cserélve rajta meg a kipufogó. Ennyi. Meg 3 évente hengerfejes lett.
Szóval vissza a témához: Hűtővizet sem árt megnézni mennyire tiszta, nem benzinszagú-e, olaj mennyire tiszta átlátszó, van-e kartergáz, hogy indul főleg csonthidegen.
És a legfontosabb: senkiben sem lehet bízni! Vezérműszíjcsere görgőkkel esetleg vízpumpával, ékszíjjal, gyertya, légszűrőcsere!
Én sem számítottam ennyi költésre, de úgy néz ki ez általános jelenség kocsivásárlásnál, hogy az árát még 1x rákültöd, akkor lesz "jó". Úgyanis tökéletes hibátlan kocsit nem adnak el olcsón. Drágán meg lehet hogy ugyanúgy sz@r... Nekem végre kezd letisztulni a kép, tudom mi az amivel még lehet gond a távoli jövőben, tudom mi lett cserélve, javítva, stb. Hiába vennék 1,5-2 milláért kocsit, nagy az esély hogy arra is ugyanúgy költeni kellene (pl. újabbaknál a kedvenc kettőstömegű lendkerék...) Hála az égnek ebben még nem az van.
Így hirtelen ennyi jutott eszembe, remélem segíthettem valamennyit.
Sok sikert, kíváncsi leszek a fejleményekre. Üdv: Zoli

utazás

bzoli rx4,2016.08.30 20:52

Zalakaroson voltunk, most mind az 5-en, 3 napra. Az idő végre jó volt, kipróbálhattuk a kibővült fürdőt, és az új parkot.
A kocsi most is kitett magáért, odafelé 100-110-zel mentünk és 7,9 litert ivott.
Visszafelé 110-120+klíma+Kaposvár elkerülő 160 (teljesen kényelmes volt, rezzenés nélkül suhant) így 8,8 lett a vége. De jó lenne tudni, mennyit megy a gép ténylegesen...
Olaj, víz nem fogyott.

utazás

bzoli rx4,2016.08.26 21:36

Gyorsjelentés telefonról: megtáltosodott a kocsi,felcuccolva,családdal 100-110 tempoval 7.9 liter a fogyasztás. :)

Váltó

Tamás,2016.08.24 15:34

Szia Zoli!

Segítségedet szeretném kérni. A kocsink hátsó kihajtás kúpfogaskerekének 2 foga letört, a váltó gyakorlatilag javíthatatlan. Tudnál nekem infót adni, hogy honnan a francból szerezzek rá egy másik váltót?...
Ha meg akarod nézni a verdám, most tudok képeket mutatni, mivel váltóhibásan meghirdettem a használtautó.hu-n. Ha kell alkatrésznek neked is fel tudom ajánlani, ha nem tudom megjavíttatni.

Re: Váltó

bzoli rx4,2016.08.24 21:39

Te jó ég! Volr előjel vagy kiváltó esemény-erőltetés, terepezés, stb... Lefogyott olajszint?
A váltó nehéz eset. Néha vannak bontottak itt Szegeden is, leginkább a dízel. Angliában van még sok bontott rx4 (sajnos). Rákerestem ebayon, lengyeleknél van dci-hez 143 ezerért, hátsó difi viszkóval 70 ezer (szintén dci) franciáknál.
A váltóban nem a nagy anya lazult le először a fogaskerékcsoport végén? Ilyenkor elmegy 1-2 fokozat, aztán zörög, stb. Ha erőltetik szétnyomja a váltóházat és kuka.
Hallottam már olyat is, hogy a sima scenic váltót tették fel és természetesen fwd-ben ment onnantól.
Nagyon szomorú ez a hír, kicsit aggódok emiatt. Azzal nyugtatom magamat, hogyha valami rendellenességet észlelek rögtön nyomozni kezdek mi hol milyen... stb. Kínosan ügyelek az olajszintekre, tudtommal a váltó érzékeny rá, főleg ha szivárog is alul a kapcsolótengelynél ami tipushiba. Nekem tavasz óta van rendben, azóta száraz alul.

Re: Re: Váltó

Tamás,2016.08.25 11:23

Nem semmi, augusztus 20-án még elvitt Debrecenbe a virágkarneválra meg vissza Szolnokra. Vasárnap állt volna ki a párom és 2 perc múlva visszajött hogy valami kattog benne. Semmi olajfolyás, a váltó 1 éve lett felújítva. A szerelő azt mondta, hogy anyagfáradás, de én is ezt láttam rajta. Ez az alkatrész nem volt cserélve, eredeti gyári volt.

bal hátsó kerékcsapágy csere 216896

bzoli rx4,2016.08.23 21:40

Nos a fémes nyiszogó hang után a morgó hang is megjött. Ma ki lett cserélve a bal hátsó kerékcsapágy. A régi brutális állapotú volt, csupa rozsda, kenőanyag sehol, a gyári lezárás szétporladva, megégve.

Elmentünk HMVH-re, ott meg égett ferrodolszag volt. A jobb hátsó kerék tűzforró volt. Megnéztem mi van: a kézifékbowden nehezen megy, nem áll vissza alapra kiengedésnél a nyereg miatta. Próbáltam wd40-et és olajat juttatni mind a 2 végébe+jól megmozgattam (leakasztottam a végét a fékkulcsról a nyeregen). Nehezen és akadva mozog. Csereérett. Kipróbáltam, most visszamegy alapra. Most nincs idő szerelni, pár nap múlva utazunk.
https://rx4.eoldal.hu/fenykepek/uj-bal-hatso-kerekcsapagy-216896-kezifekgond/

a fémes nyiszogó hang

bzoli rx4,2016.08.16 19:09

Csak nincs vége a költekezésnek. Meg lett nézve, jól éreztem és hallottam. A változatosság kedvéért a bal hátsó kerékcsapágy halálozott el. Jövő hétfőn csere. Emiatt ismét szimmeringcsere a difin is, mert a féltengelyt is ki kell venni. B@ssz@ meg! Az ismét szivárogni fog pár hétig, aztán bekopik.

Az első 10000 km

bzoli rx4,2016.08.15 13:31

Most vettem észre, hogy megvan ezzel a kocsival az első 10000km-ünk...

Re: Az első 10000 km

bzoli rx4,2016.08.15 13:33

A lényeg kimaradt: Ezidő alatt 1 meghibásodásunk sem volt, a javítások a kopás, elhasználódás, tervezett avulás miatt következtek be. 15 éves a járgány, úgy néz ki ennyi a tervezett avulása.
Műszaki hiba nem volt.

a nyiszogás

bzoli rx4,2016.08.14 12:06

Nos, kerültem egyet a városban. Fémes nyiszogó hang, ami nem periodikus, mintha a bal hátsó kerék lenne (szárazon futó csapágy). Az még nem volt cserélve csak a jobb. Ha tényle az, akkor ismét pár 10 ezer lesz, mert a hátsó féltengely is kivételre kerül ami új difiszimeringet is jelent...
Kedden kiderül mi a rák van, nagyon bízok benne valami egyszerű dolog lesz.

kirándulás 216855

bzoli rx4,2016.08.13 21:32

Kecskeméten voltunk. Most kardánnal 8 liter volt a fogyasztás.
Jól ment a kocsi.
Sajnos valami ciripelő hang volt visszafelé, de csak ha mozgásban volt a kocsi. Lehet hogy kerékcsapágy, vagy kardáncsapágy készül elhalálozni? Megnéztem, a kerékagyaknál nem volt érezhető eltérő forróság, a kardánon a függesztők sem érződtek forrónak. (az első melegebb volt a katalizátor miatt a hősugárzástól)
Ha a kardán, akkor morcos leszek, mert nem 9000km-t kell kibírnia!
Jövő héten ismét a szerelő felé kell menni, megnézzük felemelve hátha ki lehet fülelni a dolgot járatás közben...

A végső szerelés 216587

bzoli rx4,2016.08.09 22:40

Nos ma megvolt a futóműbeállítás is, így már nagyon pöpec lett a járgány. Egy kis vibráció van 80-90-nél -ezt betudom a hajtáslánc kopottságának, mert üresben gutrulva is megvan ennél a sebességnél.
És van egy kis rezonálás 1000-1100-nál terhelésnél, ez a bölcsőtartó szilentek fáradtsága miatt lesz. Mivel szinte csak indulásnál használok ilyen fordulatot, így ki lehet bírni. Efölött nincs rezonálás, így végre tudok 2-esben araszolni, és 5-ben menni 55-tel. Úgyhogy erre az évre elvileg befejeztük a javításokat, ez a mutatvány amúgy is pár tízezres tétel lenne.

Visszakerült a kardán! 216458

bzoli rx4,2016.08.03 21:20

https://rx4.eoldal.hu/fenykepek/20160803-visszakerult-a-lefestett-kardan-rezonalas-csokkenes----216458/

hátsó hangszórócsere

bzoli rx4,2016.07.30 19:08

Pusztulódott, ki lett cserélve...
https://rx4.eoldal.hu/fenykepek/20160730-hatso-hangszoro-csere-216375/

az utazás - ami kimaradt...

bzoli rx4,2016.07.17 15:23

SZóval hazafelé a szakadó esőben és viharos szélben a 13 fokban észrevettem a balatoni dugóban, amit Siófoknál egy Penny market jelzőlámpája okozott, hogy az előttem lévő kocsi hátulján csak az egyik lámpa fénye látszódik. Marhára örültem neki, még sosem cseréltem égőt benne, csak a tartalékokat vettem meg hozzá. Így ebben az ideális időjárásban megtaláltam nagynehezen a tompított lámpa égőjének a rugós rögzítőpöckét, amit miután rájöttem hogy lehet kipattintani sikerült kicserélnem az égőt... Váá.
Utazásunk alatt egy RX4-et sem láttunk, pedig rengeteg felé voltunk.
A 25-ei héten lesz a kisjavítás a kocsin, úgyhogy 1 hetet még ki kell bírnom.
A gumik jól teljesítettek, szerintem nagyon jó választás volt ennyi pénzért.
A javítás után kíváncsi leszek a remegésekre, mert most 160-nál eléggé remegett az eleje a kopott alsó gömbfej miatt :) .

az utazás 216173

bzoli rc4,2016.07.16 20:26

Visszaértünk Zalakarosról. Hát csak 2 nap volt jó idő, aztán brutál viharok voltak arrafelé. Ma amikor hazaindultunk szakadt az eső, 13 fok. Ez végig ki is tartott majdnem Szegedig. 1200km-t mentünk, olaj víz nem fogyott. Egy hiba volt, kiégett a bal tompított, a szakadó esőben kicseréltem... :)
Sokfelé voltunk (Kányavári sziget, Balaton körbeautózás, Sárvár...)
7.4-8.1 liter/100km fogyasztásaink voltak. Párszor kivettem a tojást a gázpedál alól. :) Nehogy meglustuljon a gép.
A 7-es úton a zalakarosi elágazásnál van a lejtő alján egy fix traffi, lehet hogy bekaptam egyet... Egy 70-nel cammogó piros régebbi Alfás nőcit előztem, és úgy 110-zel mentem. Mivel lejtő volt nem is vettem annyira észre hogy ekkora a sebesség, csak amikor észrevettem a traffit meg a jelzőtáblát. Nyomtam egy satuféket, a tábla vonalában már "csak" 100 volt a sebesség. Most aggódok pár hétig, jön-e 30 ezres csekk... Talán szerencsém volt. A neten nincs konkrét infó arról, hogy az a dög honnan mér be...
Várom a jövő hetet, cserélve lesz az a bizonyos első alsó csukló vagy mi a fene. Cserélve lesz a kormány porvédő is, és szerintem visszakerül a kardán. Elvileg meg fog szűnni a zizegés. :))
Féltem a zuhogó esőben ami viharos széllel volt párosítva 300km-en keresztül, de nem ázott be semmi sem a motortérben.
Amúgy fárasztó út volt, mert nagyon cibálja a kocsit az ilyen időjárás ha oldalról jön, és folyamatosan korrigálni kellett a kormánnyal. 4x4-ben ennyire nem volt érzékeny rá. Persze úgy is lökdöste a szél, de nem ennyire.

a kardán

bzoli rx4,2016.07.10 23:57

Figyelem a rezzenéseket meg mindent. Ha ki lesz cserélve a bal elejében az alsó gömbfej, nem lesz koppanás és zizegés. Vagyis a kardánnak nem lesz mit felerősíteni. Így bagy a késztetés, hogy ennél a cserénél visszarakatom a kardánt is, és nagyon bízok benne, hogy nem lesz rezonálás. Nos, ez a július 18-ai héten kiderül. :)
Most még FWD-ben megyünk Zalakarosra 13-án.

kirándiulás 214895

bzoli rx4,2016.07.10 23:54

Halason voltunk, szépen megy a gépezet. Visszafelé megnyomtam kicsit, nagyon kényelmesen suhan 150-nel is. :) De jó volna tudni mi a vége ténlegesen a valóságban...
Viszont a változó oldalszélnél figyelni kell, mert fokozottan érzékeny rá, főleg kardán nélkül. (Érdekes, de így van)