Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Irományok,fórumféleség /BLOG/...

EGYENLŐRE LEZÁROM A HOZZÁSZÓLÁS LEHETŐSÉGÉT, MERT MINDENFÉLE OROSZ MARHASÁGOK BOMBÁZZÁK ÉS NEM GYŐZÖM KITÖRÖLNI ŐKET. HA VALAMI FONTOS VAN PRÓBÁLJON AZ FB CSOPORTOMBA JELENTKEZNI.

 

Hozzászólások

Hozzászólások megtekintése

Budapest

Módos István,2016.07.01 12:33

Sziasztok! RX4 Diesel vásárlását tervezzük. Segítségeteket szeretnénk kérni, hogy mire figyeljünk megvétel előtt,ill. milyen típus hibákkal találkozhatunk? Jelenleg egy 2004-es 1.4 benzines Focusom van. Sok földút használata miatt választanám ezt a típust. Ha tud valaki jó állapotú eladót, esetleg Focusra cserét, szívesen fogadom.Üdv: István

Re: Budapest

bzoli rx4,2016.07.01 21:02

Szia! De örülök, egyre többen találnak rá az oldalamra!!!
Szóval nekem benzines a gépszörny, úgyhogy a motorral kapcsolatos dolgokról sajnos nem sokat tudok dízelileg.
Háát a típushibák...
A legzsebbenyúlóbb lehet a váltó és kardán.
1. A váltó tipikusan szeret folyni a kapcsolótengelynél, a váltó alján. A szimmeringcsere kis kókányolással megoldható, de nekem nem lett jobb. A precíz javításhoz váltó le, szétszedni, új persely, kapcsolótengely, szimmering. Így nem folyik. Viszont ha lent van a váltó a kuplungot is jól meg kell nézni, mert így egy füst alatt letudható a nem olcsó szerelési folyamat... Nekem már a kinyomó visított 15 fok alatt, nagyon kemény volt a kuplung.
2. A kardán (többnyire nincs is rajtuk sajnos) több sebből tud vérezni a dolog. A függesztőcsapágyak rugalmas gumija a csapággyal együtt szereti megadni magát, kotyogása lehet a kereszteknek is. Ha nincs meg a kardán, nem mindegy milyet szerzel hozzá, mert kis eltérés van hosszban a benzines és dízel között. Sajnos okkal szokták levenni, én is szívok még mindíg miatta egy rejtélyes rezonancia miatt. Ezt is hosszasan taglalom az oldalon.
3. A viszkó is lehet összesült, az tesztelhető, korábbi írásaimban szerepel a módja.
4. A hátsó rugóvégek rozsdásodnak, le is törhet a vége (nekem mindkét vége megadta magát)
5. Nekem a tervezett avulás megtapasztalható volt, jóformán a teljes futómű kopó alkatrészeit kicseréltettem már...
6. Elektromos kontakthibák előfordulhatnak, de azok házilag orvosolhatóak. Nekem pl. a hátsólámpa hülyéskedett, de amióta rendbetettem teljesen jó.
Nagyon fontos, az olajszinteket megnézni, mindenhol.
Én nagyon szeretem, kényelmes, magas, egyedi... :)
Ott vagyok a http://www.renaultclub.hu oldalon is, az alábbi topikban: Renault Club Fórum > Általános kategória > Szerelés > Téma: Scenic RX4
Sok segítőkész emberke van minden témában. Sajnos ezt a típust az országban nemigazán ismerik, úgyhogy apránként gyűlik az infó nekem is...
Én 700 ezerért vettem jóformán fullextrásat. És közel ennyit ráköltöttem 1 év alatt, most kezd rendben lenni. Ezt is részletezem az oldalon.
Így hirtelen ennyi jutott eszembe, remélem segíthettem valamennyit.

Re: Re: Budapest

Módos István,2016.07.02 11:39

Szia Zoli! Köszi a kimerítő válaszokat.
Még annyi lenne a kérdésem hogy alkatrész ügyben mire készüljünk. A Bárdit néztem ott a kardánhoz hardi tárcsát találtam. mást annyira nem. Illetve hogy pesten van e váltós szaki akit ajánlanál?

Re: Re: Re: Budapest

bzoli rx4,2016.07.02 12:41

Örülök hogy segíthettem.
Az oldalon többször is kitértem rá, sajnos az alkatrészdolog nagy lutri. Ezért is viszem szerelőhöz. Hiába van megadva alvázszám meg minden sok esetben nem jó a kapott alkatrész mérete, vagy eltérés van. Pl. a hátsó rugó és lengéscsillapító 3. körben lett jó. Így ez a cirkusz nekem nem került plusz pénzbe...
Itt Szegeden az Autócentrál, Kovács Autó, Unix az alkatrészforrás többnyira. Ezutóbbi drágább. Pesti szakikat nem ismerek sajnos. Ebben a témában a megadott fórumban kellene kérdezni, én is ott vagyok, sok rendes arc van ott, pestiek is. Folyik a váltód? Nekem nyáron havonta 0,5-1 litert is elfolyatott, hála az égnek ez már a múlté. ?acerás volt mindíg leszedni a kartervédőt, kitörölgetni, lecsutakolni a váltó alját meg a rudazatot, meg a kocsi alját... Váá. Utálatos dolog volt. Pesten csak kardánoscéget ismerek. Azóta megtudtam, hogy szétvágás hegesztés nélkül is cserélhető a függesztőcsapágy, nem tudom ők miért így javítják... Infók erről is vannak az oldalon.
Nekem a rendberakott váltó felújított rudazattal egészen kellemes lett, mostmár tudom melyik fokozatba teszem be. Országúton rendszeresen 3. tettem 4.-ből 5. helyett... 15év alatt szétkopott minden.

Re: Re: Re: Re: Budapest

Módos István,2016.07.02 13:03

Köszi mégegyszer. Még tervben van az autóvásárlás úgyhogy csak tapogatozom. Ha lenne még kérdésem akkor jelentkezem még!
Szép napot és minden jót!!!

Re: Re: Re: Re: Re: Budapest

Tomi,2016.07.04 13:11

Szia "Budapest"..!

Olvasgattam, amiket írtál és azt szeretném kérdezni, hogy biztos diesel-t szeretnétek venni?....csak azért kérdezem, mert anno én is ebben gondolkoztam, csak az autószerelőm (aki évekig a renault-nál volt márkaszervizes) azt mondta, hogy ez nem egy jól sikerült konstrukció. A csekély fogyasztást fel fogja emészteni a fenntartási költség később (kiforratlan DCi technika, sorozatos EGR- szelep hibák, turbó hiba, befecskendező fúvókák, plusz rezonanciából származó hibák).

A saját véleményem az, hogy egy másfél tonnás összkerék meghajtású autóhoz vérszegény a diesel 105 lóereje...

Vízfogyás

Tomi,2016.06.22 08:25

Szia Zoli!

Már rég nem írtam, látom te folyamatosan naplózod az autótok életét. Olyan kérdésem lenne, hogy nektek is lassan el eltűnik a kiegyenlítőtartályból a hűtővíz?....Olyan havonta kb 1 litert kell pótolnom.
Ez normális?....Mert soha egy autómból sem fogyott.

és a lényeg: tökéletesen tömített a rendszer, nincs szivárgás sehol sem..remélem nem ment ki a hengerfej tömítés....:(

Re: Vízfogyás

bzoli rx4,2016.06.22 12:03

Ajjaj. A favoritom csinált ilyet. Az 2x volt hengerfejes. Ha elkezd a viz benzinszagu es koszos lenni,továbbá fehér gőz jön a kipufogón és büdös, hengerfej (tömitês). Szerintem kompressziomérés is segithet kideriteni,meg nem ugy indul,nem ugy jár a motor,leállitáskor bugyogó hang is hallatszodhat. (A henger beledolgozik a viztérbe,igy nagyobb nyomás is tud lenni benne.) ja,az olajszint is növekedhet,vizes lesz.
Nekem hála az égnek nem fogy a viz.

Re: Re: Vízfogyás

Tomi,2016.06.23 09:46

Nos igen. Ezzel tisztában vok, de a lényeget pont nem írtam. Már vagy 2 éve fennáll ez a jelenség és az általad felsorolt tünetetek közül egyik sincs jelen. Tökéletesen megy a motor, ezért érdekes a szituáció. Olajszint megfelelő, színe megfelelő, víz kristálytiszta és nem bugyog, kipufogón színtelen égéstermék, könnyen indul az autó , bivalyerős.....szóval nem tudom kell-e vele foglalkozni, azért kérdem tőled...

Re: Re: Re: Vízfogyás

bzoli rx4,2016.06.25 14:12

Hazajöttünk. Szóval a Favoritomnál volt még olyan, hogy volt pici lyuk a hűtőn, ami nyárin nem is tünt fel, mert a melegben azonnal párolgott a hűtőről a cucc. Viszont télen rögtön feltűnt, hogy kis gőzölgő rész van a hűtőn, így derült ki hogy pici lyuk van rajta és nagyon lassan fogyott a víz. Még erre tudok gyanakodni. Ha minden egyéb rendben van más ötletem nincs. Esetleg lehetne a hűtőt nyomáspróbázni, hátha kiderülne van-e baja. A szivárgástömítő trutyit amit a vízbe kell önteni, aztán járatni, stb., nem ajánlom, nekem a termosztát nehézkesen működött utána, nehezen nyitott.

A nyaralás 214709

bzoli rx4,2016.06.25 13:18

Szóval hazaértünk... A legkisebb gyerek már első nap lázas volt és hányt odafelé végig, következő nap jól volt, következő nap végig aludta a napot, aztán ismét jól volt, aztán jöttünk haza... Ez van.
Szóval a Pécsi vegyeshasználatos tötymörgéses klímás fogyasztás 9 liter volt, hazafelé jövet 8.5 liter, néha 110-120-szal. :)
Semmi rendkívüli nem történt amúgy. Hiányzik a kardán búgása...
A motortartók meg lesznek vizsgálva, egyre inkább azokra gyanaxok hogy meg vannak lágyulva.
Továbbá a kocsi bal elejéből a tompa koppanó hang, ha városban tempósabban veszek kanyart 1-et koppan, mintha valami mozdulna picit...
Ez a navi vicces néha, úgyhogy a térkép továbbra is szerves része lesz a kirándulásainknak. Olyan irányokba akar elvinni, ami nem túl logikus.

fogyasztás

bzoli rx4,2016.06.21 11:48

Figyelem a dolgokat,mintha a motorblokk jobban mozogna mint kell. A kutyacsont már volt cserélve. Lehet hogy a röbbi tartó gumija meg van lágyulva, nagyobb mozgást enged igy.

fogyasztás

bzoli rx4,2016.06.21 11:44

Nyaralni vagyunk. A kocsi megtáltosodott. 7.8 liter a fogyasztás. Hihetetlen.

a rezonancia

bzoli rx4,2016.06.14 22:00

Figyelem a dolgokat. Az alapjáratközeli rezonálás mintha a kocsi bal elejéböl (futomü vagy kormánymü) jönne. Plusz ha megforduláskor 1-böl 2-be váltok és szünet van a hajtásban, koppanó hang hallatszik. Plusz hátul a viszkón a kardán központosito csonkot meg kellene mérni van- e ütése... Ez a rezonálás (a kardán ezt erösitette fel rohadtul) most elindulásnál, csúsztatott kuplungnál érzhetö leginkább. Ilyenkor a pedálok is megremegnek,a kormányon is érezhetö. Persze nem olyan erövel mint kardánnál.

az egyik rezonancia

bzoli rx4,2016.05.28 21:46

Fúú, egy fórumtárs hívta fel a figyelmemet arra, hogy 1500-2000-nél vált az okoskerék a motorban (mostmár tudom hogy van benne), a változó szelepvezérlés miatt. Nos ez tud elvileg egyenlőtlen járást okozni, pont ott ahol én is érzem kezdet óta. Viszont jól indul ami érdekes, mert állítólag a döglött okoskerék első jelei azok, hogy nehezebben indul a verda. Nyomozok.

Re: az egyik rezonancia

Tomi,2016.05.30 12:20

Az okoskerék...kicsit vicces ez a szleng név, valójában vezérlésmódosító bordás kerék (nekem volt már cserélve), nem egy olcsó ketyere. Ez az ami a szívó oldali vezérműtengelyt elfokolja a felső holtponthoz képest negatív irányba úgy, hogy egy olajnyomással működő szelep kényszeríti a bütykös tengelyen való elfordulását a vezérműkeréknek. Ha ez az alkatrész elkezd döglődni, akkor annak van nyoma pl. a fogyasztásban is, érdemes lenne azt is figyelned, illetve magasabb fordulaton erőtlen a motor, főleg gyorsításkor 2000-es fordulat felett. Te ezeket tapasztalod?

Re: Re: az egyik rezonancia

Tomi,2016.05.30 12:26

Itt van pár videó, hogy hogy néz ki ez a cucc:

https://www.youtube.com/watch?v=iB-9xiHcAZY

https://www.youtube.com/watch?v=dey5wFJLODM

Re: Re: az egyik rezonancia

bzoli rx4,2016.05.30 13:32

Ajjaj. Az a nagy helyzet, hogy nincs viszonyítási alapom gyorsulást illetően. Ezelőtt egy 1993-as Skoda Favoritot nyúztam, attól jobbnak érzem a gyorsulást. (Az 16s volt 0-100-ra, ez elvileg 10-12 körül van, nem mértem még)
Mivel 1,5 tonna a kocsi nem is reméltem látványosan jobb gyorsulást, a LE/kg arány miatt sem, mert kicsivel jobb csak a Favorittól, mert az meg 900kg volt az 54LE-höz.
A fogyasztás (kardánnal) családdal 100-as tempóval 8,6 országúton. Városban rövid távok vannak 3-4km, télen megette a 14 litert is, amúgy 10 liter körül van.
Mondjuk annyira érezhetően nem lódul meg 2-esben, de ez lehet hogy csak a méret és súly miatt érződik így, hiába van lepadlózva.
Országúton előzésnél hasonló mint a Favoritnál, odafigyeléssel kell csinálni, inkább 3.-ban mint 4.-ben...
Néha van olyan érzésem, hogy másképp gyorsul ha álló helyzetből mint pl. 40-ről 2.-ban. De ezt lehet hogy csak én érzem így.

Re: Re: Re: az egyik rezonancia

Tomi,2016.05.31 09:23

Ha semmi szokatlant nem érzékelsz sem fogyasztásban, sem kigyorsításkor, akkor nincs baj a vezérlésmódosítóval. Nekem 0-áról 1-es fokozatban emeli az elejét, sőt még a 4 gumit meg is tudom nyikkantani..:)

A 2-es áttétele már nem ad akkora gyorsulást, és felfelé a többi sem. Viszont egy toyota rav4-et, és hasonló kategóriás társait már több piros lámpa váltása után odavertem..:)
Persze ez csak bohóckodás, nem erre lett kitalálva a kocsi. Neked hova tűnt a gyári pótkerék takaród?

az egyik rezonancia

bzoli rx4,2016.05.31 13:59

Köszi a tapasztalatokat. Kicsit nyugodtabb vagyok. :)
Sajnos így vettem, hogy bőr takaró van rajta. Gyanítom összetörték, mert van pár repedés a csomagtérajtón is kezdet óta. Van 1-2 örökölt harci sérülés a kocsin. Pár kisebb festékleverővis kis horpadás. Szerencsére nem feltűnő... Sajnos előről is hiányzik a gallytörő, de nincs lelkierőm 40 ezret áldozni egy bontottra...