Irományok,fórumféleség /BLOG/...
EGYENLŐRE LEZÁROM A HOZZÁSZÓLÁS LEHETŐSÉGÉT, MERT MINDENFÉLE OROSZ MARHASÁGOK BOMBÁZZÁK ÉS NEM GYŐZÖM KITÖRÖLNI ŐKET. HA VALAMI FONTOS VAN PRÓBÁLJON AZ FB CSOPORTOMBA JELENTKEZNI.
Hozzászólások
Hozzászólások megtekintése
Sziasztok! RX4 Diesel vásárlását tervezzük. Segítségeteket szeretnénk kérni, hogy mire figyeljünk megvétel előtt,ill. milyen típus hibákkal találkozhatunk? Jelenleg egy 2004-es 1.4 benzines Focusom van. Sok földút használata miatt választanám ezt a típust. Ha tud valaki jó állapotú eladót, esetleg Focusra cserét, szívesen fogadom.Üdv: István
Re: Budapest
bzoli rx4,2016.07.01 21:02
Szia! De örülök, egyre többen találnak rá az oldalamra!!!
Szóval nekem benzines a gépszörny, úgyhogy a motorral kapcsolatos dolgokról sajnos nem sokat tudok dízelileg.
Háát a típushibák...
A legzsebbenyúlóbb lehet a váltó és kardán.
1. A váltó tipikusan szeret folyni a kapcsolótengelynél, a váltó alján. A szimmeringcsere kis kókányolással megoldható, de nekem nem lett jobb. A precíz javításhoz váltó le, szétszedni, új persely, kapcsolótengely, szimmering. Így nem folyik. Viszont ha lent van a váltó a kuplungot is jól meg kell nézni, mert így egy füst alatt letudható a nem olcsó szerelési folyamat... Nekem már a kinyomó visított 15 fok alatt, nagyon kemény volt a kuplung.
2. A kardán (többnyire nincs is rajtuk sajnos) több sebből tud vérezni a dolog. A függesztőcsapágyak rugalmas gumija a csapággyal együtt szereti megadni magát, kotyogása lehet a kereszteknek is. Ha nincs meg a kardán, nem mindegy milyet szerzel hozzá, mert kis eltérés van hosszban a benzines és dízel között. Sajnos okkal szokták levenni, én is szívok még mindíg miatta egy rejtélyes rezonancia miatt. Ezt is hosszasan taglalom az oldalon.
3. A viszkó is lehet összesült, az tesztelhető, korábbi írásaimban szerepel a módja.
4. A hátsó rugóvégek rozsdásodnak, le is törhet a vége (nekem mindkét vége megadta magát)
5. Nekem a tervezett avulás megtapasztalható volt, jóformán a teljes futómű kopó alkatrészeit kicseréltettem már...
6. Elektromos kontakthibák előfordulhatnak, de azok házilag orvosolhatóak. Nekem pl. a hátsólámpa hülyéskedett, de amióta rendbetettem teljesen jó.
Nagyon fontos, az olajszinteket megnézni, mindenhol.
Én nagyon szeretem, kényelmes, magas, egyedi... :)
Ott vagyok a http://www.renaultclub.hu oldalon is, az alábbi topikban: Renault Club Fórum > Általános kategória > Szerelés > Téma: Scenic RX4
Sok segítőkész emberke van minden témában. Sajnos ezt a típust az országban nemigazán ismerik, úgyhogy apránként gyűlik az infó nekem is...
Én 700 ezerért vettem jóformán fullextrásat. És közel ennyit ráköltöttem 1 év alatt, most kezd rendben lenni. Ezt is részletezem az oldalon.
Így hirtelen ennyi jutott eszembe, remélem segíthettem valamennyit.
Re: Re: Budapest
Módos István,2016.07.02 11:39
Szia Zoli! Köszi a kimerítő válaszokat.
Még annyi lenne a kérdésem hogy alkatrész ügyben mire készüljünk. A Bárdit néztem ott a kardánhoz hardi tárcsát találtam. mást annyira nem. Illetve hogy pesten van e váltós szaki akit ajánlanál?
Re: Re: Re: Budapest
bzoli rx4,2016.07.02 12:41
Örülök hogy segíthettem.
Az oldalon többször is kitértem rá, sajnos az alkatrészdolog nagy lutri. Ezért is viszem szerelőhöz. Hiába van megadva alvázszám meg minden sok esetben nem jó a kapott alkatrész mérete, vagy eltérés van. Pl. a hátsó rugó és lengéscsillapító 3. körben lett jó. Így ez a cirkusz nekem nem került plusz pénzbe...
Itt Szegeden az Autócentrál, Kovács Autó, Unix az alkatrészforrás többnyira. Ezutóbbi drágább. Pesti szakikat nem ismerek sajnos. Ebben a témában a megadott fórumban kellene kérdezni, én is ott vagyok, sok rendes arc van ott, pestiek is. Folyik a váltód? Nekem nyáron havonta 0,5-1 litert is elfolyatott, hála az égnek ez már a múlté. ?acerás volt mindíg leszedni a kartervédőt, kitörölgetni, lecsutakolni a váltó alját meg a rudazatot, meg a kocsi alját... Váá. Utálatos dolog volt. Pesten csak kardánoscéget ismerek. Azóta megtudtam, hogy szétvágás hegesztés nélkül is cserélhető a függesztőcsapágy, nem tudom ők miért így javítják... Infók erről is vannak az oldalon.
Nekem a rendberakott váltó felújított rudazattal egészen kellemes lett, mostmár tudom melyik fokozatba teszem be. Országúton rendszeresen 3. tettem 4.-ből 5. helyett... 15év alatt szétkopott minden.
Re: Re: Re: Re: Budapest
Módos István,2016.07.02 13:03
Köszi mégegyszer. Még tervben van az autóvásárlás úgyhogy csak tapogatozom. Ha lenne még kérdésem akkor jelentkezem még!
Szép napot és minden jót!!!
Re: Re: Re: Re: Re: Budapest
Tomi,2016.07.04 13:11
Szia "Budapest"..!
Olvasgattam, amiket írtál és azt szeretném kérdezni, hogy biztos diesel-t szeretnétek venni?....csak azért kérdezem, mert anno én is ebben gondolkoztam, csak az autószerelőm (aki évekig a renault-nál volt márkaszervizes) azt mondta, hogy ez nem egy jól sikerült konstrukció. A csekély fogyasztást fel fogja emészteni a fenntartási költség később (kiforratlan DCi technika, sorozatos EGR- szelep hibák, turbó hiba, befecskendező fúvókák, plusz rezonanciából származó hibák).
A saját véleményem az, hogy egy másfél tonnás összkerék meghajtású autóhoz vérszegény a diesel 105 lóereje...
Vízfogyás
Tomi,2016.06.22 08:25
Szia Zoli!
Már rég nem írtam, látom te folyamatosan naplózod az autótok életét. Olyan kérdésem lenne, hogy nektek is lassan el eltűnik a kiegyenlítőtartályból a hűtővíz?....Olyan havonta kb 1 litert kell pótolnom.
Ez normális?....Mert soha egy autómból sem fogyott.
és a lényeg: tökéletesen tömített a rendszer, nincs szivárgás sehol sem..remélem nem ment ki a hengerfej tömítés....:(
Re: Vízfogyás
bzoli rx4,2016.06.22 12:03
Ajjaj. A favoritom csinált ilyet. Az 2x volt hengerfejes. Ha elkezd a viz benzinszagu es koszos lenni,továbbá fehér gőz jön a kipufogón és büdös, hengerfej (tömitês). Szerintem kompressziomérés is segithet kideriteni,meg nem ugy indul,nem ugy jár a motor,leállitáskor bugyogó hang is hallatszodhat. (A henger beledolgozik a viztérbe,igy nagyobb nyomás is tud lenni benne.) ja,az olajszint is növekedhet,vizes lesz.
Nekem hála az égnek nem fogy a viz.
Re: Re: Vízfogyás
Tomi,2016.06.23 09:46Nos igen. Ezzel tisztában vok, de a lényeget pont nem írtam. Már vagy 2 éve fennáll ez a jelenség és az általad felsorolt tünetetek közül egyik sincs jelen. Tökéletesen megy a motor, ezért érdekes a szituáció. Olajszint megfelelő, színe megfelelő, víz kristálytiszta és nem bugyog, kipufogón színtelen égéstermék, könnyen indul az autó , bivalyerős.....szóval nem tudom kell-e vele foglalkozni, azért kérdem tőled...
Re: Re: Re: Vízfogyás
bzoli rx4,2016.06.25 14:12Hazajöttünk. Szóval a Favoritomnál volt még olyan, hogy volt pici lyuk a hűtőn, ami nyárin nem is tünt fel, mert a melegben azonnal párolgott a hűtőről a cucc. Viszont télen rögtön feltűnt, hogy kis gőzölgő rész van a hűtőn, így derült ki hogy pici lyuk van rajta és nagyon lassan fogyott a víz. Még erre tudok gyanakodni. Ha minden egyéb rendben van más ötletem nincs. Esetleg lehetne a hűtőt nyomáspróbázni, hátha kiderülne van-e baja. A szivárgástömítő trutyit amit a vízbe kell önteni, aztán járatni, stb., nem ajánlom, nekem a termosztát nehézkesen működött utána, nehezen nyitott.
A nyaralás 214709
bzoli rx4,2016.06.25 13:18
Szóval hazaértünk... A legkisebb gyerek már első nap lázas volt és hányt odafelé végig, következő nap jól volt, következő nap végig aludta a napot, aztán ismét jól volt, aztán jöttünk haza... Ez van.
Szóval a Pécsi vegyeshasználatos tötymörgéses klímás fogyasztás 9 liter volt, hazafelé jövet 8.5 liter, néha 110-120-szal. :)
Semmi rendkívüli nem történt amúgy. Hiányzik a kardán búgása...
A motortartók meg lesznek vizsgálva, egyre inkább azokra gyanaxok hogy meg vannak lágyulva.
Továbbá a kocsi bal elejéből a tompa koppanó hang, ha városban tempósabban veszek kanyart 1-et koppan, mintha valami mozdulna picit...
Ez a navi vicces néha, úgyhogy a térkép továbbra is szerves része lesz a kirándulásainknak. Olyan irányokba akar elvinni, ami nem túl logikus.
fogyasztás
bzoli rx4,2016.06.21 11:48Figyelem a dolgokat,mintha a motorblokk jobban mozogna mint kell. A kutyacsont már volt cserélve. Lehet hogy a röbbi tartó gumija meg van lágyulva, nagyobb mozgást enged igy.
fogyasztás
bzoli rx4,2016.06.21 11:44Nyaralni vagyunk. A kocsi megtáltosodott. 7.8 liter a fogyasztás. Hihetetlen.
a rezonancia
bzoli rx4,2016.06.14 22:00Figyelem a dolgokat. Az alapjáratközeli rezonálás mintha a kocsi bal elejéböl (futomü vagy kormánymü) jönne. Plusz ha megforduláskor 1-böl 2-be váltok és szünet van a hajtásban, koppanó hang hallatszik. Plusz hátul a viszkón a kardán központosito csonkot meg kellene mérni van- e ütése... Ez a rezonálás (a kardán ezt erösitette fel rohadtul) most elindulásnál, csúsztatott kuplungnál érzhetö leginkább. Ilyenkor a pedálok is megremegnek,a kormányon is érezhetö. Persze nem olyan erövel mint kardánnál.
az egyik rezonancia
bzoli rx4,2016.05.28 21:46Fúú, egy fórumtárs hívta fel a figyelmemet arra, hogy 1500-2000-nél vált az okoskerék a motorban (mostmár tudom hogy van benne), a változó szelepvezérlés miatt. Nos ez tud elvileg egyenlőtlen járást okozni, pont ott ahol én is érzem kezdet óta. Viszont jól indul ami érdekes, mert állítólag a döglött okoskerék első jelei azok, hogy nehezebben indul a verda. Nyomozok.
Re: az egyik rezonancia
Tomi,2016.05.30 12:20Az okoskerék...kicsit vicces ez a szleng név, valójában vezérlésmódosító bordás kerék (nekem volt már cserélve), nem egy olcsó ketyere. Ez az ami a szívó oldali vezérműtengelyt elfokolja a felső holtponthoz képest negatív irányba úgy, hogy egy olajnyomással működő szelep kényszeríti a bütykös tengelyen való elfordulását a vezérműkeréknek. Ha ez az alkatrész elkezd döglődni, akkor annak van nyoma pl. a fogyasztásban is, érdemes lenne azt is figyelned, illetve magasabb fordulaton erőtlen a motor, főleg gyorsításkor 2000-es fordulat felett. Te ezeket tapasztalod?
Re: Re: az egyik rezonancia
Tomi,2016.05.30 12:26
Itt van pár videó, hogy hogy néz ki ez a cucc:
https://www.youtube.com/watch?v=iB-9xiHcAZY
https://www.youtube.com/watch?v=dey5wFJLODM
Re: Re: az egyik rezonancia
bzoli rx4,2016.05.30 13:32
Ajjaj. Az a nagy helyzet, hogy nincs viszonyítási alapom gyorsulást illetően. Ezelőtt egy 1993-as Skoda Favoritot nyúztam, attól jobbnak érzem a gyorsulást. (Az 16s volt 0-100-ra, ez elvileg 10-12 körül van, nem mértem még)
Mivel 1,5 tonna a kocsi nem is reméltem látványosan jobb gyorsulást, a LE/kg arány miatt sem, mert kicsivel jobb csak a Favorittól, mert az meg 900kg volt az 54LE-höz.
A fogyasztás (kardánnal) családdal 100-as tempóval 8,6 országúton. Városban rövid távok vannak 3-4km, télen megette a 14 litert is, amúgy 10 liter körül van.
Mondjuk annyira érezhetően nem lódul meg 2-esben, de ez lehet hogy csak a méret és súly miatt érződik így, hiába van lepadlózva.
Országúton előzésnél hasonló mint a Favoritnál, odafigyeléssel kell csinálni, inkább 3.-ban mint 4.-ben...
Néha van olyan érzésem, hogy másképp gyorsul ha álló helyzetből mint pl. 40-ről 2.-ban. De ezt lehet hogy csak én érzem így.
Re: Re: Re: az egyik rezonancia
Tomi,2016.05.31 09:23
Ha semmi szokatlant nem érzékelsz sem fogyasztásban, sem kigyorsításkor, akkor nincs baj a vezérlésmódosítóval. Nekem 0-áról 1-es fokozatban emeli az elejét, sőt még a 4 gumit meg is tudom nyikkantani..:)
A 2-es áttétele már nem ad akkora gyorsulást, és felfelé a többi sem. Viszont egy toyota rav4-et, és hasonló kategóriás társait már több piros lámpa váltása után odavertem..:)
Persze ez csak bohóckodás, nem erre lett kitalálva a kocsi. Neked hova tűnt a gyári pótkerék takaród?
az egyik rezonancia
bzoli rx4,2016.05.31 13:59
Köszi a tapasztalatokat. Kicsit nyugodtabb vagyok. :)
Sajnos így vettem, hogy bőr takaró van rajta. Gyanítom összetörték, mert van pár repedés a csomagtérajtón is kezdet óta. Van 1-2 örökölt harci sérülés a kocsin. Pár kisebb festékleverővis kis horpadás. Szerencsére nem feltűnő... Sajnos előről is hiányzik a gallytörő, de nincs lelkierőm 40 ezret áldozni egy bontottra...
Budapest
Módos István,2016.07.01 12:33