Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Irományok,fórumféleség /BLOG/...

EGYENLŐRE LEZÁROM A HOZZÁSZÓLÁS LEHETŐSÉGÉT, MERT MINDENFÉLE OROSZ MARHASÁGOK BOMBÁZZÁK ÉS NEM GYŐZÖM KITÖRÖLNI ŐKET. HA VALAMI FONTOS VAN PRÓBÁLJON AZ FB CSOPORTOMBA JELENTKEZNI.

 

Hozzászólások

Hozzászólások megtekintése

Pótkerék takaró

Tomi,2016.06.01 09:28

Értem. Nekem megvan a gyári pótkerék takaró, de őszintén szólva direkt levettem, mert sokkal macsóbb, hogy látszik a kerék, mint pl. egy Hummer-en, ahol szintén takarás nélkül van. Tavaly volt egy affér, a zebránál hátulról belénkjött egy opeles. Az ütközés energiáját olyan szinten nyelte el a vonóhorog és a pótkerék (mivel oda is csapódott a kocsi eleje), hogy a 2 ikergyerekünk fel sem ébredt rá :)

Igazából azért is választottuk ezt a típust, mert nagyon masszív ütközések ellen. Olyan kérdésem lenne, hogy a pollenszűrőt nehéz kicserélni?

Re: Pótkerék takaró

bzoli rx4,2016.06.01 09:52

Igen nekem is a biztonság ami miatt szimpi a kocsi. Meg az egyedisége...
A pollenszűrő csere nagyon könnyű (mostmár tudom)
https://rx4.eoldal.hu/fenykepek/20160323-pollenszuro/
Az anyosülés előtt a műszerfal alján egy hosszúkás fekete műanyag fedél, aminek a csavarját ha kiveszed a fedelet elhúzod és lejön. Aztán ki tudod húzni a megfeketedett pollenszűrőt. Én használtam fertőtlenítő bombát is, hogy van-e haszna sosem derül ki...

Klíma

Tomi,2016.06.08 07:59

Szia Zoli!

Most tudtam írni, mert oda volt a verda egy klíma nyári felkészítő táborban..:)
Átnézettem a tömítéseket, hőcserélőt, klímakompresszort, töltettem gázt, meg kicseréltem a pollenszűrőt az instrukcióid alapján (köszönöm szépen), meg ózonos tisztíttatást csináltattam. Isteni lett...próbáld ki te is ha lesz alkalmad..:)

Olvastam ,hogy nem olyan szép kardán nélkül az élet, tulajdonképpen miért is szereltetted le?...Nemrég lett felújítva nem?

Re: Klíma

bzoli rx4,2016.06.08 08:07

Szia! 1 éve lett felújítva. A motor felől jövő rezonanciát (1000-1200 között) iszonyatosan felerősítette, ami nagyon zavaró volt (csak terhelésnél). Továbbá országúton 90-95-nél folyamatos vibráció volt (üresben gurulva is), és amíg egyértelműen nem sikerül kinyomoznom a dolgot levettük, ne rázza szét a sok kicserélt új alkatrészt. Az a baj, sokminden lehet még. A kicsit kotyogó féltengelyek, VCU, difi, meg a fene tudja még mi... Most legalább nincs vibrálás, rezonálás.

az új gumik

bzoli rx4,2016.06.07 22:11

Kimaradt: az új gumik teljesen jól futnak, eddig nem volt gondom velük.

Első kirándulás az újszerű kocsival :) 213944

bzoli rx4,2016.06.07 22:05

ELmentünk Soltvadkertre fagyizni, sajnos csak 3-an, a két nagyobbik gyerek otthon akart maradni.
Az újabb tapasztalat kardán nélkül: (nagyon hiányzik a jellengezes búgása a kardánnak...) Szóval mivel teljesen csend van és nincs rezonancia állandóan a sebességmérőt kell figyelnem mert 110-120-nál eszmélek rá hogy gyorsan megyünk. Csend van a kocsiban, nem érződik a sebesség... Szóval 100-110-es tempóval 8,1-es az országúti fogyasztás. ismét bebizonyosofott, hogy csak fél litert jelent pluszban a 4x4 hajtás.
A 160-ban meglepően gyorsan benne van, tobánnra sem tudom mennyit tud a jószág valójában. Amúgy teljesen jól megy, ahogy Mucsi Zoli mondta: siklik az úton, mintha szaron csúszna. :))
Most is megfigyeltem, hogy teljesen más a kocsi stabilitása FWD-ben, főleg országúti rempósabb kanyarokban. Kardánnal valahogy jobban befeküdt, betapadt a kanyarokba. Így sem rossz, csak megszoktam.
Az alapjárat közeli rezonancia: most is megvan csak gyengén, mert a kardán nem viszi rá a kasztnira. Egyértelműen a motor felől jön a dolog, de teljesen elviselhető így. Egyenlőre nem foglalkozok vele.
Viszont MURPHY nem alszik: pár napja pont nagy szükség lett volna a 4x4-re, egy magas padkára kellett felállnom, ahol fű volt. Természetesen az első kerekek rögtön kipörögtek felhajtásnál amit a kipörgésgátló meg is fogott... Így csak kis lendületvétellel tudtam felhajtani oda. Bezzeg 4x4-ben... Pikk-pakk fent lettem volna rajta kipörgés nélkül. Ez van.

Rezonancia

Tomi,2016.05.17 14:53

Szia Zoli!

Küldtem neked linkeket a rezonanciára vonatkozóan...nem kaptad meg?

Apropó, ha dnál egy címet, küldenék pár fotót az én verdámról is ha érdekel..:)

Re: Rezonancia

bzoli rx4,2016.05.17 15:01

Szia!
Olvastam az osztómű csapágy dolgot, hogy hangos lett, más nem rémlik így hirtelen.
Persze adok címet:
balogh.zoltan@freemail.hu
Minden érdekesség érdekel. Épp most vagyok idegbajközeli állapotban, mert csupa olaj a váltó alja, és most lett megcsinálva minden rajta. Pár nap múlva viszem vissza a szerelőhöz, megvizuálni a dolgot.
Most fogok új gumikat venni, mert az előző gazdi jódoltából a kardán nélküli használattól az elsők eléggé le vannak kopva. Tudtom szerint ez a típus amúgy is nagyon érzékeny a nem egyforma kopottságú gumikra az eltéső átmérő miatt amit az eredményez. Erre is gyanaxok egyébként mint a rezonancia okozója.

Re: Re: Rezonancia

Tomi,2016.05.18 11:27

Szia Zoli!

A kimenőtengely szimering, valamint az osztómű és a váltómű közti ház tömítése miatt szokott általában szivárogni az olaj. De reklamálj, mert 50 ezer forint feletti javítás esetén 6 hónap jótállás jár törvény szerint.

A gumikról annyit, hogy fél évenként az első gumikat cserélni kell a hátsókkal, én ezt teszem és szépen egyenletesen kopnak. Azt az átmérő különbség dolgot nem igazán értem, nekem mind a 4 gumi/kerék egyforma átmérőjű. Lehet tényleg ezért rezonál neked, nekem semmi ilyen gondom nincs. Ajánlom neked is a Vredestein Quattrac 4 évszakos gumikat erre a kocsira, mert nem kell évszakonként cserélni, télen nyáron egyformán jó, nagyon jó ár/érték arányban, nem hangos és a fő, hogy olyan a profilja, hogy simán lehet akár 170-el is zúgatni autópályán vele, de terepre is ki szoktuk vinni a kicsikét és simán felkapaszkodik sáros gátoldalon is, leteszteltük..:)

Itt a link:

http://www.vredestein.hu/autobanden/nieuws/987/a-vredestein-quatrac-5-nyerte-a-negy-evszakos-gumiabroncsok-tesztjet

http://www.legolcsobbgumi.eu/hu/pneumatiky.php?druh=10&vyrobce=Vredestein&sirka=215&profil=65&prumer=16

u.i.: Terepjáróra mindenki 4 évszakos gumikat tesz mostanában már.:)

Re: Re: Re: Rezonancia

bzoli rx4,2016.05.18 17:48

Váó. Köszi. Szóval megvan az olajfolyás: (ilyen agyament megoldást...) A bal első féltengely váltó felőli gumiharangja fix, aminek a végén cspágy és szimmering van. Ebben forog a féltengely, így a harangban is váltóolaj van. Anyám... Szóval innen jön az olaj. De miért nem volt jó a csuklót zsírba és normál harangba tenni azt sosem fogom megérteni...
Viszont hogy a szerelőnél én is bemehettem a kocsi alá az aknán, kicsit szét tudtam nézni azon a részen. (A parkolóban ennyire nincs belátás...) A rezonálásnál olyan tippem van, hogy a blokk mozgását követő csőféleség vagy hasonló hozzáérhet valamihez, vagy ilyesmi. Pl. a kipufogó leömlő alatt a rugalmas résznél pár mm van csak szabadon, szerintem könnyen hozzáverődhet a bölcsőhöz vagy aminek hívják. Van fotóm is róla:
https://rx4.eoldal.hu/fenykepek/20160123-uj-rugo-zorges--otletek.../

Re: Re: Re: Re: Rezonancia

Tomi,2016.05.20 10:20

Na örülök, hogy megvan az olajfolyás oka. A rezonanciára annyit, hogy azt mondtad, hogy csak terhelésnél jelentkezik menet közben. Ha a kipufogó érne a futómű felfüggesztéshez, vagy a karosszériához, akkor állóhelyzetben felpörgetett motornál is jelentkezne, nem?

A rugókat miért kellett kicserélni és hogy vetted észre, hogy baj van vele?

Más: Tegnap este kicseréltem a gagyi első hangszórókat, valami régi papírmembrános vacak volt. Az új 13 cm-es polipropilén membrános mélyközepek sokkal szebben szólnak. Kivettem a gyári philips rádiót és beletettem egy 10 ezer forintos olcsó akai mp3 , avi lejátszót. Ezt auxon keresztül összekötöttem a tábla pc-vel és most már filmek videóklippek hangzását tudunk 6 hangszórón keresztül hallgatni a kocsiban. Marha jól sikerült, mozgó "házi" mozink lett..:) A tápellátását a pc-nek a rádió USB portján keresztül látom el, így nem kell kivenni 2 naponta tölteni.

Kérdés: a tetőben a lápma tokjában az a pici ventilátor mi a franc?gyújtáskor hallod, hogy kerreg, az oldalán két szellőző rács van

Re: Rezonancia

bzoli rx4,2016.05.20 21:08

A rezonálás: Csak ha erő megy át a hajtásláncon. 1000-1200-es fordulatnál, és 90-nél. Azért gyanakszom pl a leömlőre, mert a motor amikor gyorsítok kicsit megbillen ugyebár. És mivel brutálközel van ahhoz a keresztmerevítőféleséghez lehet hogy belever. És csak akkor van ez ha rajta van a kardán. Ezzel az az elméletem, ha erőt kap, az is mozdítja a motort oldalirányba (mivel hosszában forog). Ha nincs rajta a motor csak egy irányba mozdul.
A rugók: Amint látható volt a galériában, le volt törve a végük, ami nagyon balesetveszélyes, és lejjebb is kerül a kocsi olyankor. Nálam 2 végtörés is volt, nagyon éles fémes pattanó hang volt. Meg látszódott is ha figyelmesen néztem, hogy az egyik oldalon kicsit kisebb hézag volt a kerék fölött. Ja, meg kis rugózásnál nyekergő "rugóhang" volt, ahogy mocorgott a letört végével a fészkében.
Biztos jobban szól a gyáritól az új hangtechnikád. Nekem egyenlőre a gyári cuccos van, azt már tudom, hogy a hátsók az ülés mögött-mellett kezdenek trottyosan szólni, gondolom oválok. Azok lassan csereérettek lesznek.
Nekem nem tűnt fel ilyesmi a tetőlámpában, de miért raknak bele ventit?

Re: Re: Rezonancia

Tomi,2016.05.23 09:10

Az igaz amit írsz, hogy a motornak van egy un. billentő nyomatéka, amit a motortartó bakok, illetve egy kutyacsonthoz hasonlító rúd (két végén szilentekkel) kompenzálna. Ha ez neked tönkre van menve, vagy kopott, lötyög, akkor előfordulhat amiről beszélsz..

Nekem a futómű most toppon van, tavaly elöl két alsó lengőkart, stab. pálcákat és leng. csillapítókat is cseréltem. Ez mondjuk nem tipushiba hanem minden autóban kopó alkatrész. Egyébként az baromira jó érzés, mikor 35 fokos haránt lejtőn érzem, hogy kapaszkodnak felfele a kerekek és a viszkokuplung tolja hátra a hajtást a hátsó kerekekre..:)
A másik, mikor álló helyzetből kigyorsítasz, és megemelkedik a kocsi eleje, a hátulja meg leül. Ti szoktatok enyhe terepen közlekedni? Vagy csak aszfaltoztok?

A hátsó ovál hangszórók nekem is rottyon vannak, csak most az elsőkre tettem át a hangzást.

Közben megtudtam, a lámpa mögötti ventilátor a tetőben azt a célt szolgálja, hogy belül van a klíma belső hőmérséklet érzékelője, amihez ez a ventilátor szívja az utastérből a levegőt a külső két oldali rácsokon keresztül. Én ezt kiszedtem és tök kosz volt a venti nem tudtam mire való de azért megtisztítottam...

Re: Re: Re: Rezonancia

bzoli rx4,2016.05.23 17:45

A kutyacsont: Tavaly volt cserélne, jó sokba került. https://rx4.eoldal.hu/fenykepek/20151009-a-nagyjavitas-utan.../
Még terepen nem volt módom kipróbálni a jószágot, leginkább azért, mert műszakilag nem volt tökéletes... Nekem... :)
De ki akarom próbálni, ha másért nem azért, hogy elmondhassam, mire képes a kocsi. :) Meg sajnálnám is nyúzni ilyesmivel tartósan...
Nekem szerintem azért nincs venti a lámpánál, mert manuális "analóg" klíma van szerencsére. Hallottam olyat, hogy a digitális meg tud hülyülni, nem akar lekapcsolni, stb.
Hát igen, a nagy forgalmú utcasarki kilövéseknél amikor van kis hely kijönni, brutáljó rajtot lehet venni, ordító kerekek nélkül. Ez nagyon hiányozni fog ha lekerül a kardán.
Mostmár elvileg teljesen meg lett szüntetve a váltószivárgás. :) Később még a kormánymű porvédő lesz cserélve, mert szakadt.

kirándulás 213633

bzoli rx4,2016.05.21 20:31

Ma "kipróbáltuk" a kocsit országúton is, elmentünk Orosházára. Nagyon szép a fõtere! Visszafelé Makó felé jöttünk. Ennek az útnak egy része nincs rajta a navi térképén! A nagy semmiben megy a kocsi fekete karikája, aztán egyszercsak lesz út a térképen. :)
A 8,6-os fogyasztás most is megvolt, 100-as tempóval. A fékek mostmár kezdenek normálisan összekopni. A váltót nagyon szoknom kell a kuplunggal együtt. Fõleg az 5. fokozat szokatlan, mert mostmár határozottan kapcsolható, nem olyan lötyögõs-lógós miközben azon voltam, hogy a motor hangját figyeljem hogy 4.-bõl 3.-ba vagy 5.-be sikerült váltani épp...
Sajnos egy pici olaj van a váltó alján. Hétfõn megyek ismét a szerelõhöz, és megvizuálja honnan jön...
A kormánymû porvédõ gumiharmonikáján van egy szakadás. Mostanában éppen 3x volt legalább megbontva az a rész, senkinek sem tûnt fel.

Rezonancia

Tomi,2016.05.17 14:52

Szia Zoli!

Küldtem neked linkeket a rezonanciára vonatkozóan...nem kaptad meg?

Apropó, ha dnál egy címet, küldenék pár fotót az én verdámról is ha érdekel..:)

1 éves lett a kocsi... (nekünk)

bzoli rx4,2016.05.15 15:57

2016.05.15. 213445

MA 1 ÉVE VAN MEG A KOCSI! 6935km ment bele ezalatt. És jó sok pénz.

optikai tuning :)

bzoli rx4,2016.05.11 20:41

Az új dísztárcsák kaptak egy RX4 feliratot. Nekem tetszik. :)

márkatárs

Szénási Tamás,2016.05.05 10:50

Szia Zoltán!

Most találtam meg az oldaladat és nagyon megörültem neki. Jómagam 4 éve vagyok már rx4 tulaj, és nagyon megvagyok elégedve vele. Sok okosításon ment keresztül a mi családi verdánk, mert fel kellett nőni a feladatokhoz, ami elé állítottuk.

Re: márkatárs

bzoli rx4,2016.05.05 21:00

Szia!
Örülök, hogy újabb "sorstárs" talált rám. :) Nekünk most lesz 1 éve meg a kocsi, nagyon szeretem, holnap lesz kész a nagyszerelés, iszonyú kíváncsi vagyok milyen lesz az új kuplunggal, fékekkel, rendberakott váltóval, stb...
Gondolom Te sem Szeged környéki vagy. :( Érdekességekről tapasztalatokról, hibákról szívesen olvasnék ha le tudod írni itt vagy mailban.
A TIéd mikori? benzines? Állapot? Hajtáslánc? Problémák? stb...
Üdv!