Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Irományok,fórumféleség /BLOG/...

EGYENLŐRE LEZÁROM A HOZZÁSZÓLÁS LEHETŐSÉGÉT, MERT MINDENFÉLE OROSZ MARHASÁGOK BOMBÁZZÁK ÉS NEM GYŐZÖM KITÖRÖLNI ŐKET. HA VALAMI FONTOS VAN PRÓBÁLJON AZ FB CSOPORTOMBA JELENTKEZNI.

 

Hozzászólások

Hozzászólások megtekintése

Re: Re: márkatárs

Tomi,2016.05.06 12:17

Hm...akkor te nem Zoli vagy a blog tulaja. Hát nem tudom hogy kezdjem, igazából vagy 5 éve láttam a Megyeri hídon Pesten szembejönni egy ilyen "izét", és fogalmam sem volt hogy milyen kocsi. Pár napra rá a neten megtaláltam és elkezdtem olvasni róla. Iszonyat rossz műszaki kritikát olvastam tőle (Autonavigátor.hu), de a születendő ikreink, a nyári erdős és Tiszapartos, kutyás kirándulásainkhoz el nem tudtam volna alkalmasabb autót képzelni. Európa máig egyetlen egyterű terepjáró kategóriás autója, hatalmas ötlet..:) A mi autónkat Németországból hoztuk be 4 évvel ezelőtt, hulladék árért, még 1 milka sem volt friss műszakival magyar rendszámmal. Azóta megjártuk vele a Mátrát, az összes homokos partot, gátakat. Hasítottunk a Köröshegyi völgyhídon 180-al a Balcsira, húztam vele 1,5 tonnát utánfutóval, sőt.....2 tonnás hajót sólyáztam tavaly itt a Tiszán minden gond nélkül. A kocsi 2.0 16V változó szelepvezérlésű benzines verda. Üvegtető kivételével full extrás...sőt...van benne elektromos hűtőtáska, 10"-os tábla PC belül a tetőre integrálva, kívül tetőbox a nyaralásokhoz. 4 évszakos vredestein quattrac gumik és oldalanként 4 cm széles nyomtávszélesítések a jobb kanyarstabilitásért. Tervbe van véve egy off road szúrófény és oldal fellépők, amit idén szeretnék felszerelni.

A kocsi 2000-es és a korához képest nagyon jó állapotban van. Nem gyepáljuk, de teljes szabadidőautóként és munkagépként is megálja a helyét.

Amit csináltunk rajta: váltóban csapágycsere a kimenőtengelynél, fékek alap, mint minden kocsinál. Gyújtótrafó csere (bagatell hiba). Gyertyák és vezérlés a megvételkor. 2 hónapja szerívószivattyú, de az sem volt drága. Elektronikai probléma szinte semmi, motor jól megy, fogyasztás 9 liter körül, ami kategóriájában világbajnok.

Egy gond van vele: Kicsit kényelmetlen a kormány szöge( nekem meredek még alsó pozícióban is)

Re: Re: Re: márkatárs

Tomi,2016.05.06 12:20

Bocs, közben elnéztem, te vagy Zoli..:)

márkatárs

bzoli rx4,2016.05.06 22:03

Váó! benzines, végre! Rögtön 1 kérdés: A váltó kimeneti tengely csapággyal mi volt a gond? (az osztómű kardánkihajtásra gondolsz?) Azt mennyiből sikerült cserélni? Ezek szerint fent van a kardán és élvezed a 4x4-et! A fogyasztás akkor nekem jó is, mert 8.6 körül szokott lenni országúton.
Most vagyok túl a nagyszerelésen, de a rezonancia dolog megmaradt, ami miatt nagyon bosszús vagyok.

Re: márkatárs

Tomi,2016.05.10 12:14

Szia Zoli!

Most lett időm még írni....Na szóval, igen az osztómű kimenő tengely csapágyáról van itt szó. Egyszerűen hangos lett, elfáradt. Csak ehhez az egész váltót szét kellett dúrni, el kellett vinni egy váltó specialistához. Nem volt olcsó, de jó munkát végzett. Cserébe hajt mind a 4 kerék és a viszkokuplung is (ami a hajtást ossza el a 2 tengely között), teszi a dolgát. Olvastam, hogy neked is volt váltó felújításod, Az hogy sikerült?...És mi az a rezonancia??...Nekem hál istennek nincs semmi ilyen, esetleg az, hogy a hajtáslánc kicsit behallatszik az utastérbe, de ezt a teszteken is írták. Visszatérve a fogyasztásra. Kerestem másik 1600 kg-os 2.0 benzines összkerekes terepjárót. Kivétel nélkül mindnek 10-14 liter volt az átlagfogyasztása, szóval azért írtam múltkor hogy ennek a típusnak a legkevesebb kategórián belül. Még a Land Rover freelander benzinese is többet eszik. Ha adsz egy helyet, akkor küldök át neked pár fotót a kocsinkról.
Közben találtam olyat a neten, amin van gyári oldal fellépő küszöb. Na az nekünk is jól jönne, hogy a gyerkőcök is önállóan be tudnának szállni a kocsiba. Jelenleg 3 évesek, így túl magas még nekik.

Re: Re: márkatárs

bzoli rx4,2016.05.10 18:23

Hát, sajnos nekem a rezonálás nem szűnt meg. terhelésnél 1000-1200-es fordulatnál sebességfokozattól függetlenül, meg 90-nél. Eléggé zavaró, és féltem az 1 éve felújított kardánt. A kardán nem lehet, mert 1-esben is megvan a jelenség és otttalán ha dupla annyival forog talán a kardán mint a kerék. Ellenőrző javításon is volt, elvileg nagyon ki van egyensúlyozva.
A motortartók jók. Ja, ha nincs fent a kardán nincs jelenség. Én arra gyanakodtam eddig, hogy a kuplung vagy nyelestengely szarságja okozza és a kardán felerősíti. De a kuplung komplett új, a csapágyak állatólag teljesen jók a váltóban. Nagyon szomorú vagyok emiatt. Még a VCU maradt hibaforrásként. Nem tudom mennyire könnyen kellene járnia alapból. Felemelt hátsó kerékkel nehezen de el lehet forgatni a kereket. Tehát összesülve nincs. Most tartok ott, hogy nagy bánatomra le kell majd venni a kardánt, ne rázzon szét mindent ez a valami.
A hátsó féltengelyek kotyognak minden iránybapicit, de másik rx4-en néztem azon is ugyanolyan volt és az nem rezonál. A difitartó nagyszilentek cserélve jó állapotú bontottra (új nincs, csak komplett difivel 800 ezerért...)
Dióhéjban ennyi. :( Pedig marhajó 4x4-ben.

Műszerfal

Tomi ,2016.05.10 12:18

Apropó, megnéztem a youtube-os videóidat, frankók. Az egyiken épp szét bombázzátok a teljes műszerfalat. Erre miért volt szükség????

Re: Műszerfal

rzoli 4x4,2016.05.10 18:14

A műszerfalnál nyomozás volt. Kerestem kábelt, antennát, beázást... Plusz a navi dolgait, mi hol van, meg az órafelejtést nyomoztam, akkor még nem tudtam mi merre van mit csinál...

A gyári navi

bzoli rx4,2016.05.08 10:29

Saját videó a használatról:
https://www.youtube.com/watch?v=NlPP-UsZrJg&feature=youtu.be

a nagyszerelés

bzoli rx4,2016.05.02 18:40

Nos, ma délután leadtam a kocsit a nagyjavításra. Nagyon izgatott vagyok mi lesz.

az antenna

bzoli rx4,2016.05.02 07:43

Vááá, jó hír: Ma reggel szottyos esős borult idő volt. A navi tökéletesen ment! Úgy néz ki a régi antennának volt valami fejlövése.

a nagyszerelés, gps antenna 213172

bzoli rx4,2016.05.01 17:37

Az antenna ki van cserélve, lásd az antennakábelek-egyéb galériát.

Holnap viszem a kocsit a nagyszerelésre, tiszta ideg vagyok mi lesz.
Féktárcsák leszabályozása, új betétek, valószínűleg komplett új kuplung, váltófolyás+pár csapágy csere -úgy néz ki a nyelestengely csapágya lesz a rezonancia főokozója-, teljes váltó és kapcsolórudazat felújítás, kormányszervó felújítás vagy csere ha nincs hozzá készlet...)
Aztán egy futóműbeállítás és remélhetőleg 4 új gumi. Na ez lesz az olyan állapot, amit elvárna az ember megvételkor. Hát nekem 1 évbe telt ezt elérni...
Remélhetõleg nagy meglepi nem lesz közben.

a váltóolaj

bzoli rx4,2016.04.11 21:22

2,5 decit kellett töltenem bele, december óta. (1300km) Hidegben nem szivárog annyira, sűrűbb ilyenkor.

kirándulás

bzoli rx4,2016.04.10 21:21

Ma megkezdtük az idei kirándulásokat. Bemelegítésképp Baján voltunk, bő 200 km volt a táv mára, 8,6 literes fogyasztással. Most is megnyomtam picit egy rövid szakaszon, 150-ben gyorsan benne van. :)
Amúgy 90-110 között mentünk.

jobb hátsó kerékcsapágycsere 212765

bzoli rx4,2016.04.06 22:39

Bizony, most ez pusztult el. Egyre hangosabban szólt. Sajnos ez magával vonta, hogy a difi jobb oldali (új) féltengelyszimmeringjét is cserélni kellett, mert ki kellett venni a féltengelyt... :(
Mostmár nem jön hátulról a daráló susogó hang. :)

szögféleség a gumiban

bzoli rx4,2016.03.29 21:05

Érdekes kérdés: Nem tudoom mi óta, a bal első gumiban van egy legalább 5mm átmérőjű fényesre kopott végű szögféleség a futófelületben. Nem ereszt, tartja a nyomást, kiszedni nem merem. Nyomozok mi legyen.

Új pollenszűrő+fertőtlenítés

bzoli rx4,2016.03.26 11:37

Megcsináltam bombával, hátha az is elég lesz. Jó rég cserélhették.

a hang a kocsi hátuljából...

bzoli rx4,2016.03.21 17:29

Meghallgatta a szerelő, megforgattuk a kereket felemelve. Jobb hátsó kerékcsapágy. :( De még mindíg jobb mintha a kardán lenne.

difi olajcsere 212588

bzoli rx4,2016.03.18 23:22

Nyomoztam. Sajnos úgy néz ki a szerelő rossz olajat (és drágát) rakott a difiba. Csak a 2000-es évjáratúba kell a 75w80-as olaj, a 2001-2003-asokba 80w90-es API GL5 olaj kell 0,8L.
A leeresztőcsavart nem tudtam megmozdítani, így egy 20ml-es fecskendővel csővel a végén szivogattam ki az olajat a szintellenőrző-betöltőnyíláson. Aztán ugyanígy az új olajat is vissza. Eltartott egy ideig.

Légszűrőcsere, stb... 212570

bzoli rx4,2016.03.14 16:27

Végre jó az idő (a szélvihart leszámítva), lefestettem hőálló ezüsttel a kipufogót, marha jól néz ki, mint az új. Vettem új légszűrőt, a régi nagyon csúnya volt, ráadásul gyárilag is ronda volt a kivitelezése. Megizzadtam a visszahelyezéssel, de fél óra anyázás után sikerült. (a műanyag ház, amibe beilleszkedik, nem akart alul beakadni a helyére)
Megnéztem személyesen is a VCU-t (viszkó), felemeltem az egyik hátsó keréknél a kocsit, és kézzel megforgattam. Meg tudtam fogratni a kereket, úgyhogy tényleg nincs összesülve a vcu.
Igazítottam a kardán-függesztőcsapágyak állásán is.
Valami susogó hang jön a hátuljából, olyan mint amikor egy csapágy szárazon fut. A difiben pár mm-rel lejjebb van az olajszint. A kerénken nincs kotyogása. Ugyanis kerékcsapágy is eszembe jutott.
Lehet hogy a felújított kardán csapágya eddig bírta, és kezd zajosodni??? Remélem van garancia rá még...

óra, hardy

bzoli rx4,2016.02.28 22:49

Felvettem a kapcsolatot egy taggal ( http://www.autonavigacio-ronik.hu/index.html ), mindent meg tudnának oldani, csak menjek el Pestre és vogyek legalább 18-20 ezret. Isten is Pesten lakik a franc vágjon bele.
Teljesen "normálisnak" tűnt, talán a nyáron összehozok egy kirándulást hozzá...
Ő is azt mondja, az óra gps-ről frissül... Mert miért is ne. Lenne kapcsolási rajz biztos meg lehetne oldani egy fix 12v-os tápellátással, ne nullázódjon...

Nos, egyenlőre nincs keretem egy ilyen nagyságrendű beavatkozásra pár hónapig. Nagynehezen kerítettem egy olyan órát, amit anno a Favoritunkban is használtam (azt később gyárira cseréltem bontóból). Egyenlőre ez lesz, ez csak 1200 pénz volt... Sajnos nem nagyon van szabad sík felület a műszerfalon ami szem előtt is van, így a tetőkárpiton kapott helyet az 1. tetőablak elejénél.
A hőmérsékletkijelzés meg marad a gyári lcd-n. Ez van. Ennek örömére le is mostam a kocsit, mert nagyon dzsuvás volt. Így biztos jönni fog eső...

A másik szegedi RX4 tulajtól kaptam az infót, hogy nem igaz, a mercir hardy-hír, hogy jó bele az a típus 1:1-ben (korábban írtam róla linkkel). Van egy másik Mercijé, de az drágább mint ehhez a gyári. :( Kitartóan segatetten neki az UNIX-nál, de hiába. Huszonezerért eredetit kellett rendelnie. Úgyhogy nem tudom miért írta az emberke a neten, hogy jó bele, Erről itt is írtam jópár írással ezelőtt. EGYENLŐRE AZ EREDETI JÓ CSAK BELE, MÁS TÍPUSÉ NEM. :(