Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Irományok,fórumféleség /BLOG/...

EGYENLŐRE LEZÁROM A HOZZÁSZÓLÁS LEHETŐSÉGÉT, MERT MINDENFÉLE OROSZ MARHASÁGOK BOMBÁZZÁK ÉS NEM GYŐZÖM KITÖRÖLNI ŐKET. HA VALAMI FONTOS VAN PRÓBÁLJON AZ FB CSOPORTOMBA JELENTKEZNI.

 

Hozzászólások

Hozzászólások megtekintése

a kardán

bzoli rx4,2015.10.04 17:19

210348 tegnap Halason voltunk, érdekes módom 90-100-nál eléggé nagy volt a rezonancia. Remélem ez elmúlik ha sikerül a szerelés. Úgy döntöttünk, ki lesz cseréltetve a vezérműszíj is, mert sokat szeretnénk utazni jövő tavaszig, amikor a vizsga lesz (akkor akartam a szíjat is cseréltetni, de nem merek addig várni)

a zizegés

bzoli rx4,2015.10.01 07:51

Nos, figyelek 1000-rel. A váltókar kardán nélkül nagyon mozgott motorfék-gáz változásnál, ami azt mutatja, nagyon mozog a blokk. Most hogy bent van a kardán nem mozog, ami azt sejteti, megtámasztja a kardán hátulról a blokkot, és kis fordulatnál leginkább ez okozhatja a rezonanciát. De ez is csak egy teória.

a hajtás

bzoli rx4,2015.09.30 21:19

Érdekes volt amúgy, elsőkerék hajtással állandóan ordítani akartak a kerekek, még finom gyorsításnál is. :) Dolgozik a 140 paci. Így hogy fent van a kardán a 80:20%-os hajtási arány pont elég ahhoz, hogy pici nyikkanás legyen csak indulásnál, aztán kapaszkodik mind a 4 kerék. Így a kipörgésgátló nem is avatkozik be. :)

a kardán 2.0

bzoli rx4,2015.09.30 21:16

Ma bekerült a cucc a helyére, zizegés maradt... A viszkó jó, ugyanis a nehéz kormányzás melegen kardán nélkül is megvolt. A szervóban nagyon trutyis az olaj. Le kell(ene) cserélni.
Nagy eséllyel marad az első szilent ami a váltónál van. Szerintem túl nagyot bólint a motor, és nekifeszül a kardánnak. Vagy a 4db difitartó szilent hátul. Úgy néz ki a költégek felét állja a kereskedő. :)

Még lesz első stabilizátor csere, mert már nagyon kopog.
Egyenlőre a jobb hátsó rugó marad a letört végével...

A kardán

bzoli rx4,2015.09.25 21:47

Ma beszéltem a szerelővel, állítólag nagyon pici korrigálás kellett csak a kardánnak, így szerintem a rezonanciát nem az okozta.
3 elméletem van:
1.Viszkó nem old ki teljesen
2.A Difi tartó szilentek el vannak öregedve (neten olvastam is, hogy az első 2 szilent okozhat rezonanciát)
3.A hátsó motortartó meg van puhulva, túl nagyot mozdul a blokk indulásnál, kis gáznál, így bezázza a kardánt.
Kedden megyek felrakatni.

mindenféle

bzoli 5x4,2015.09.20 21:50

Közben 210000-ren átfordult az óra... Pár napja ismét lekerült a kardán, vissza lett küldve a felújító cégnek tökéletesítésre... De szerintem a rezonálós zizegést nem ez okozza. Nagy eséllyel a viszkó nem old ki teljesen, ha átmelegszik méginkább átadja a hajtást. + A difi tartó szilentek is meg vannak fáradva.
A jobb hátsó rugó aljából hiányzik pár cm-es darab. Csak hogy ne legyek nyugodt. A héten beszélni fogok a kereskedővel, mert ezekre nem akarok áldozni, főleg a hajtásláncra. Az volt ígérve, semmi baja, és azóta vergődünk vele amióta fent van a kardán.

A kerekek, stb.

bzoli rx4,2015.09.05 14:03

Nos, eddig ez kiment a fejemből... Ma kicentíroztattam a kerekeket, és a hátsókat előre rakattam, mert azok nem annyira kopottak. (Köszönettel annak, hogy az előző gazdi(k) elsőkerékhajtással kardán nélkül nyúzták, és így a nagy súly mozgatása megkoptatta a 2013-as gumikat. Amúgy a hátsó felnik jobbak is, nem ütnek, kóvályognak.
Sajnos a kardánzizegős-viszkós téma áll, állítólag elérhetetlen az a szaki aki tudna a szerelőnek segíteni a hiba tényleges megállapításában...

Fejlemény az előző kocsinkról

bzoli rx4,2015.08.18 23:40

Naponta néztem, ma este már nem láttam a kereskedés honlapján a Favoritunkat, ami 3 hónapja ott álldogált új gondos gazdira várva. Most talán lett neki egy, remélem ápolni, gondozni fogja, vigyáz majd rá...

már 3000km-nél tartunk!

bzoli rx4,2015.08.18 20:18

A hétvégén Majsán voltunk, legalább 20 éve nem jártam ott. Jó sokat változott.
Szóval az infók: Most 209518 az állása az órának.
július 13 óta 1000 km telt el, kb. 2db olaj fogyott a váltóból (a kocsi orra magasabban állt picit, lejtős a parkoló, így lehet hogy csak 1 dl.
A vízből nem fogyott, a motorolajból egy minimális 3000km alatt. Tehát szerencsére a motor 14 éves létére nagyon jó állapotban van.
Most is 38 fokos hőség volt, a klíma nagyon jól teljesít.
A difi szilentcsere halasztva lett, mert a szerelő meg volt úszva a melókkal, aztán meg szabin van, zárva lesz. 26-án viszem a kocsit a beavatkozásra.
A hátsó fék valamiért nem akar tökéletesen bekopni, fog de nem teljesen, a tárcsán is látszik, hogy valamiért nem éri mindenhol a betét, pedig nincs elkopva. Lehet hogy a munkahenger nem jön ki annyira mint kellene. Vagy nem tudom van-e fékerőelosztó mint a Favoritban, lehet hogy az van beszorulva. Habár egy ilyan ABS EBS mit tudom én milyen nevű cuccokkal ellátott rendszernek hogy néz ki a működési rajza. Majd rákeresek. :)

kirándulás

bzoli rx4,2015.08.10 22:24

Ma Szentesen voltunk, hazafelé Csongrád felé tettünk egy kis kunkort. Tombol a kánikula, jó hasznát vettük a klímának. :)
209367-nél tartunk, holnap viszem a szerelőhöz, ki lesz nek cserélve a difi tartószilentjei, végre nem lesz zizegés rezonálás. elméletileg. Végre lehet majd finomkodva is menni vele lassan.

a váltó

bzoli rx4,2015.08.04 09:40

Érdekes... Most 3 hét után, 500km, nem hiányzik az olajból a váltóban. Persze van szivárgás, volt mit letörülgetnem...

a zizegős dolog 2.0

bzoli rx4,2015.07.28 23:24

Hajjaj, azoknak a böhömnagyx szilenteknek darabja majdnem 7ezer, és 4db van. Munkadíjjal 50ezerből kijönne a javítás... Hát nem tudom. Ezen még rágódni kell.

a zizegős-rezonálós dolog...

bzoli rx4,2015.07.21 17:16

Szóval 1000-1200 fordulatnál jön elő, csak nagyon kis terhelésnél. Állítólag hátul ami a difit tartja 4db rohadtnagy szilentblokk kicsit meg van lógósódva, és így be tud rezonálni az egész tőle.
Ez a rezonancia érződik picit 80-nál és 120 környékén is.
Ezen csak azért aggódok, nehogy szétrázza a felújított kardánt, az új gumiágyba illesztett új csapágyakkal...
Mennyi macera van ezzel a járgánnyal... De a végére egy pöpec gép lesz, csak győzzem a javításokat...

a nyaralás

bzoli 4x4,2015.07.13 22:05

Ma értünk vissza a Balcsiról. Sajnos a nyiszogást végig hallgatni kellett... A fogyasztás érdekes, nem növekszik számottevően klíma és 140-es tempónál sem. 7,9-8,5 között változott. 1000km-t belegyűrtünk.
Megfigyeltem, hogy a motor hangja nagyon felerősödik 3500-4000 között, de csak ott. Ez leginkább 4-5. fokozatban zavaró. Amúgy nagyon jól ment, egy valami érdekesség van: mintha nagyon melegen nem lenne olyan hatásos a szervó a kormányon.
Útközben 2db rx4 tesót láttunk, ugyanilyen színűt. :)

hátsó lengéscsillapító :(

bzoli rx4,2015.07.05 21:41

Hajjaj, 4 nap múlva indulunk nyaralni... Folyik a bal hátsó lengéscsillapító, nyiszogó hangja is van... Szerencsére sikerül indulásig kicseréltetni. De hát ez is pénzbe fog kerülni... Lassan csak összeáll a kocsi. A rezonancia okozója sebességtartásnál, gyenge gyorsításnál 1000-1250-nél szerintem a kardán kihajtásnál érezhető kis kotyogás. EEEEEE. :( Megy bele a km a kocsiba szépen, már 207684-nél tartunk.

gfb

bzoli rx4,2015.06.30 22:13

Természetesen amint megkapta a biztosító az a0 befizetett csekket, rögtön tudták küldeni a B7 csekkjét... Jellemző.

váltófolyás

bzoli rx4,2015.06.30 22:11

Hát szomorú, de enyenlóre ez van... 1 hónap alatt 1000km-en 4dl tűnt el a váltóból. Elméletileg tavasszal kellene megcsináltatnom. Nem tudom kibírom-e addig, csak ne lenne ennyire húzós a javítása...

Ez-az

bzoli rx4,2015.06.27 18:21

Teljesen kiment a fejemből, most jutott eszembe, hogy políroztam a járgányt. A hátsó ülések mögött oldalt van egy majdnem függőlegesen nagy szögletes "lyuk" lefelé az ülés teljes magasságában. Ez mi a fene, mire jó? Nem kellene rajta lenni valaminek, ne éktelenkedjen üresen? Eléggé kihasználatlan az a hely...

A váltószivárgást lesz@rom, 2 hetente kitörölgetem a kartervédő lemezt, megnézem az olajszintet a váltóban, picit utántöltök fecskendő+kiscső megoldással... Minimum 50e vagy több lenne a szerelés, így olcsóbb... Egyenlőre. :)

Ha ülök az ülésen, fémes zörgő hang jön belőle alulról, de csak akkor ha rajta ülök. Mintha a magasságállító szerkezetből jönne. Pl. megnyúlt rugó zizeg a helyén...

GFB

bzoli rx4,2015.06.25 20:27

Hihetetlen, de május 15 óta még mindíg nem sikerült a B7 fokozatomat érvényesíttetni az új biztosítómmal. Minden évben váltok -A Netrisken keresztül- sosem volt gond. Most állítólag az előző (MKB) cseszett el valamit emberi mulasztás miatt (bezzeg ha én csinálnék hasonlót...), így az új biztosító (Wáberer) nem tudja lekérdezni a bonus fokozatomat... Felháborító! A0-s csekket kellett befizetnem, ami dupla annyi. Egye meg őket a fene!!

autópálya pótdíj... :(

bzoli rx4,2015.06.23 21:01

Megüt a guta! Ma jött egy 15 ezres csekk, jogosulatlan pályahasználatról... A múltkori villámnyaralásunknál a Kecskemét dél-nyugat elkerülőt használtuk (mint az utóbbi években) Dunaföldvár felé, ne kelljen pöfögni a belvárosban, és legalább fél ótát is nyerünk. Nos úgy néz ki, hogy fizetős az a kemény 3 km is, fő a környezetvédelem! Azért írtam nekik, hátha meghatom őket. A Google utcaképen sem látszik semmi ami fizetős jelzéssel bírna, tranzit forgalomnak arra volt az utirány megadva!