Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


RX4 vásárláshoz tanácsok, tippek

2017.04.07

Akkor induljon a topic:

 

Először is: nekem nagyon kényelmes, marhajó hogy rá lehet látni a többi közlekedőre a magasság miatt.

Az eddigi vizsgálódásaim alatt nem láttam korróziót. (kasztni) A futómű és részei viszont mindenhol rozsdásak, már amit még nem cseréltem rajta le. Ahány rx4-et láttam mindnek ugyanúgy csupa rozsda volt.
A kardánhasználat plusz fél liter nekem, jóformán semmi.
Sajnos sokminden van amit figyelni kell vásárláskor (ezekről sajnos én nem tudtam amikor megvettem), pl.:
Váltószivárgás a kapcsolórúdnál (típushiba), kardán, vcu, hardy, hátsó rugóvégek a rozsda miatt letörnek (fél kör legalább), futómű kopó alkatrészei.
Kardán nélkül is jól megy, de teljesen más, eléggé nehéz megfogalmazni. Indulásnál, kanyarokban, országúton, télen...

Úgy néz ki van egy konstrukciós hiba (rezonancia), és hiába harcoltam eddig ellene, ez megszüntethetetlen, csak kardán nélkül nem érződik. 1000-1200 fordulatnál van csak, és a motor viszi át a hajtásláncra és az egész kocsira. Csak akkor ha hajtás van, ha erő megy át a kerekek felé. Ha nincs fent a kardán ez szinte teljesen érezhetetlen. Ez van. Tulajdonképpen csk 2-esben zavaró lépésben haladásnál, 1-esben rövid ideig van érintve ez a tartomány, 3.-ban meg már nem olyan erőteljes a dolog.

 

Nem tudom milyen használat mellett jönnek elő a futóműgondok. Nekem ami ki lett cserélve benne, az azóta jó. Terepen nem próbáltam, nem merem kínozni, sokmindent olvasok a váltón a kardánkihajtásról, hogy alulméretezett lehet...
Most tulajdonképpen nincs gondom a kocsival. AZ elektromos részeket amit tudtam megnéztem, tisztítottam.
Egyéb dolgokat amit tudtam megkentem, olajoztam.
Pillanatnyilag annyi, hogy az ablakok alsó részénél van a gumi vízlehúzó, a végeknél csupa púp. Belül rozsdás lehet a fémszál ami merevíti. Ez is típushiba. Bontóból sima Scenicről kicseréltem közben, pöpec lett.
SZóval: Váltóbajjal gond lehet, ha komplett kell még a franciáknál sincs nagyon. Angliában van sok rx4, ott lehet esélyes bontott. De az is lutri.
Ahogy pár hozzászólással lejjebb olvasható: "De tény ezeknek az RX4-eseknek az esszenciája pont a ritkaságában rejlik és ugyanakkor ez a veszte is."

Nekem műszaki hiba, ami váratlan és üzemképtelen helyzetet idézett elő nem volt az 1,5 év alatt, ami 10000km-t jelent eddig.
A 15 év után jelentkező kopás és tervezett avulás okot "csak" javításokat. De eddig az új beépített dolgok jól teszik dolgukat.
A dízelről annyit tudok, hogy kicsit lomha, a kocsi súlyához gyenge.
Még a benzines sem egy gyorsulóbajnok, olyan 180-200LE-vel már más lenne.
A figyelnivaló:
-A váltófolyás sajnos tényleg úgy orvosolható 100%-ban, hogy szét kell szedni. A szimmeringcsere, amit a kapcsolótengely végének levágásával lehet csinálni aztán összehegeszteni, nem jó. Ki lett próbálva, spórolni akartam. Ugynaúgy szivárgott tovább.
-Akárki akármit mond, vezérléscsere! Szíjak, gyertyák, légszűrő, vízpumpa, olaj+szűrő. A visszatekert km-óra sajnos velejárója a vásárlásnak. Így biztos a dolog. Sajnos.
-A rugóvégek ha rozsdásak letörnek! Nekem az egyik hátsóból mindkét vége hiányzott!
-Meleg motornál ha nehéz a szervó nem biztos hogy az olajcsere segít. Nekem új szivattyú kellett! (A sima Scenicé nem jó, mert gyenge)
-Az anyósülésnél a szivacsos szőnyeg alatt könnyen szét tud rohadni a kocsi, ha nem veszik észre az odaszivárgott vizet! A légbeszívó ami a motortér felől bontható meg miután az ablaktörlők alatti műanyag fedelet eltávolítottuk, könnyen be tudja engedni a vizet esős időben. Ez egy téglalap alakú műanyak keret az alján gumis szivacsos résszel. Na én ezt fbs pasztával raktam össze, azóta nincs víz az utastérben!
-A kardán: Ha rajta van és nincs surrogó süvítő hangja akkor jó lehet. Nekem csak az az érdekes (nekem kellemes) búgó hangja van, amit 55 fölött lehet hallani.
-VCU (viszkó): Na ez még egy drága dolog, mert difivel adják... Az egyik oldalon felemeled a kocsit, hogy csak az egyik hátsó kerék legyen a levegőben. Ha nehezen el tudod forgatni a kereket kézzel, akkor nagy eséllyel jó. Ha nem, akkor össze van sülve, és megeszi a hajtásláncot mivel így teljesen fix az összeköttetés! Ilyenkor vagy kardán nélkül kell tovább használni, vagy új VCU kell. (mármint bontott, de hogy az milyen állapotú, csak felszerelés után derül ki)
A difi nem egyforma a dízel és benzines változatnál, a kardán hossza is különbözik! Söt úgy dereng, hogy az évjáratoknál is eltérés van, módosítottak a kardánon, difin!

Egyébként ez tényleg bosszantó, hogy ennyiminden gond lehet. Más kocsinál rá sem kell nézni ezekre... Na mindegy.

-A lógó váltókar javítókészlettel orvosolható, utána sokkal pontosabb lesz. Én javítás előtt rendszeresen 3.-ba tettem 4.-ből amikor 5.-et szerettem volna. Amióta fel lett újítva nincs ilyen gondom.

Nekem jól indul hidegen is. Melegen 1500 alatt érdekes kerregő hangja van a motornak. Hidegen csendesebb.

-A váltó olajszint fontos, könnyen kinyírható a lefogyott olajjal (szivárgás miatt ha van) mert nem kap minden kenést és tönkremegy. Leginkább az 5. fokozat (ez már a kis fémfedél alatt van, és emiatt javítható is váltókiszerelés nélkül) az ami nem kap normális kenést levesebb olajjal, meg a kardánkihajtás.
-A motornál ajánlott az olajcsere betartása, sőt ha hosszú távon jót akarunk, felezendő az intervallum. 10000 km.
-Tudtom szerint a digitális klíma tud gondokat okozni, nekem szerencsére teljesen kézi analóg fajta van.


Alacsony fordulaton nincs akkora nyomatéka, 2500 körül jön meg az ereje kb.
Kicsit lassan melegszik, köszönhetően az öntöttvas blokknak.

Ha a váltó lent lesz, ajánlott egy kuplungcsere is, mert az is húzós ha cserélni kell később. Nekem tavaly télen kezdett visítani a kinyomó hidegen. ELőször azt hittem generátor...

A féltengelyeknek van kis kotyogása minden irányba (nekem legalábbis).
A difibe sem mindegy milyen olaj kerül, évjárat függő, pont a módosítások miatt.
A kardánfelújítás kb. 120e pénz.

Kisebb kontakthibák előfordulnak a lámpáknál, de időszakos tisztítás, karbantartás ezt megelőzheti.

Szokni kell a gézpedált, nagyon érzékeny és késve reagál a hirtelen változásokra. Elektronika rulez... A porlasztós kocsinál ilyen gond nincs ugyebár. Itt késve reagál ha beletaposok, késve reagál ha elengedem. Így az agresszív pörgetős gyorsulásos váltásoknál furcsa tud lenni a dolog.

Az A oszlop holttere engem személyszerint bosszant. Nemegyszer nem vettem észre miatta gyalogos, kerékpárost. Mindíg ki kell kukucskálnom valamelyik irányba, hogy nincs-e ott valami, valaki.

Az utastérbe könnyen bejut a víz a szellőző beömlőnél a fűtőventi felett a motortér hátsó felső részénél a műanyag burkolat alatti részen. Jól szét tudja rohasztani a padlólemezt ha valaki nem veszi észre a szőnyeg alatti vizet!

https://rx4.eoldal.hu/fenykepek/20160221-antennakabelek-egyeb/

0-100-140 sprint 2 felnőtt+3gyerekkel: https://www.youtube.com/watch?v=BwjRgVzJltg

Benzinesnél a kerregő dízeles alapjárati hang az okoskerék miatt van. Én most cseréltem 245 ezernél, nem lehet ráismerni a kocsira. 2000alatt is van ereje, sokkal csöndesebb országúton is, a motor nem zizegteti annyira a kormányt. Sokkal komfortosabb lett.

 

Így hirtelen ennyi jut eszembe...

EGYENLŐRE LEZÁROM A HOZZÁSZÓLÁS LEHETŐSÉGÉT, MERT MINDENFÉLE OROSZ MARHASÁGOK BOMBÁZZÁK ÉS NEM GYŐZÖM KITÖRÖLNI ŐKET. HA VALAMI FONTOS VAN PRÓBÁLJON AZ FB CSOPORTOMBA JELENTKEZNI.

 

Hozzászólások

Hozzászólások megtekintése

az olajak

(bzoli rx4, 2017.04.09 22:25)

A 2001-2003 közötti évjárathoz hátul a difibe API GL5 80w90 olaj kell, a váltóba Castrol syntrans transaxle 75w90, 75x80 olajat használok.
A motorba úgy tudom 5w40, 10w40 kell és zöld fagyálló.
Szervó D2 olaj

az olvasnivalók

(bzoli rx4, 2017.04.08 15:38)

Ja, és természetesen a főoldalon is sok fontosság van írva.
Meg ha valaki unatkozna a többi dolgot is lehet olvasgatni, mert hasznos lehet!