Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


20160221 antennakábelek-egyéb-gyári navi

Fúúú, nem volt semmi. Szétbombáztam a műszerfalat, mert volt pár kakukktojás.

Az alapprobléma az, hogy az órabeállítás lenullázódik, ha leveszem a gyújtást és kialszik a képernyő. Ami biztosítékot találtam az jó. Állítólag az antennacsatlakozásnak is köze van hozzá. Igen, ha műholdról frissíti be az órát. Egyébként úgy néz ki valami kommunikációs hiba van a gps résznél. (Carminat Navteq nav4 informee1 CNI1)

Kábelek: Ami az ülés alatti egységből kijön vékony árnyékolt kábel, nem tudtam kideríteni hová megy.

A tükör fölötti WEBASTO feliratos kis fekete lapos biszbasz a gps antenna, annak a kábele egy lapos fekete dobozba fut be a bűszerfal bal oldalán a bizti tábla fölött.

A tetőantenna régi kábele valamiért nyugdíjazva van, de bent hagyták a helyén. Egy másik kábel fut be a rádióba.

Plusz van egy kis belső antenna a szélvédő tetejénél felragasztva, aminek a vége szintén a rádióba illik, ez sem értem miért van... Egyenlőre a helyén hagyom. Érdekes módon SERVICE ANTENNA van a papírcimkén ami rajta van. A szakadt rész azért visszaillesztettem a helyére a dugón.

https://www.youtube.com/watch?v=NenT6rIM1KQ&feature=youtu.be

 

Felvettem a kapcsolatot egy taggal ( http://www.autonavigacio-ronik.hu/index.html ), mindent meg tudnának oldani, csak menjek el Pestre és vogyek legalább 18-20 ezret. Isten is Pesten lakik a franc vágjon bele.
Teljesen "normálisnak" tűnt, talán a nyáron összehozok egy kirándulást hozzá...
Ő is azt mondja, az óra gps-ről frissül... Mert miért is ne. Lenne kapcsolási rajz biztos meg lehetne oldani egy fix 12v-os tápellátással, ne nullázódjon...

Nos, egyenlőre nincs keretem egy ilyen nagyságrendű beavatkozásra pár hónapig. Nagynehezen kerítettem egy olyan órát, amit anno a Favoritunkban is használtam (azt később gyárira cseréltem bontóból). Egyenlőre ez lesz, ez csak 1200 pénz volt... Sajnos nem  nagyon van szabad sík felület a műszerfalon ami szem előtt is van, így a tetőkárpiton kapott helyet az 1. tetőablak elejénél.
A hőmérsékletkijelzés meg marad a gyári lcd-n. Ez van. Ennek örömére le is mostam a kocsit, mert nagyon dzsuvás volt. Így biztos jönni fog eső...

20160417

Új fejlemény(ek): szereztem angol nyelvi cd-t, jó magyar térképpel. :)

Tovább nyomoztam, amit eddig gps-nek hittem, az az állófűtés antennája volt és a vezérlődoboza.... :) Szóval ez is van a kocsiban, de nincs meg a távvezérlője. Na meg működik-e, azt sem tudhatom. A gps antennát még nem sikerült megtalálnom, valahol el van dugva, pedig eléggé átbogarásztam a műszerfalat és környékét. Rendeltem új antennát, kíváncsi leszek rá.

20160423

Megjött a cucc. Az óra nem indult el ezzel sem, de a navi sem kelt életre. Levert a víz. Kíváncsiságból kiszereltem a gps cuccát az ülés alól. Heuréka! Az antenna árnyékolt fémdobozához csatlakoznak kábelek, szét volt esve! Hiába nyomom vissza a helyére, nagyon könnyen kijön. Befeszítettem egy kemény szivacsféleséget a csatlakozó mögé, ne eshessen ki. Bosszúságomra, a régi antennával is életrekelt. Néha 3d-t is lát, akkor a magasságot is megmondja, zöld az ikon a jobb felső sarokban, szépen követ minket a térképen. Az óra hogy a rohadás érje utol, nem frissül automatikusan.

Az antennát meghirdettem, így felesleges, továbbá nem akar menni ha bent van a kocsiban, pedig belső... Ha rátapasztom a szélvédőre, akkor megy, úgy-ahogy, de nem tökéletes. Ha a tető és a kárpit közé rakom ott sem megy. Ha kirakom a kocsi tetejére a szabadba teljesen jó. Lehet hogy nem jó az érzékenysége hozzá. Na mindegy, most a gyári is megy, akárhová van szerelve...

Van 2 kép az állófűtésről is az még a jövő zenéje mi lesz vele így távvezéslő és kezelőpanel nélkül.

20160424

Heuréka! Megvan az antenna. A motortérben van fent az ablaktörkő alatti műanyag burkolatra csavarozva alulról. A tűzfalon van kivezetve középen, a műszerfal felől képtelenség hozzáférni. Így ha új antenna kell, valahol másutt kell majd kivezetni. :(  Az állófűtés vezérlőjét lekötöttem, széthúztam a csatiját. A felesleges antennakábeleket kiszedtem, így azok sem zavarnak senkit sem. Pár zörgő dolgot megszüntettem.

A beázást szerintem megtaláltam. A légbeszívó nagy szögletes nyílás a rugótorony mögött. Szemben állva bal oldalon végig nedves szottyos volt a kasztni, és rosszul állt a tömítése azon az oldalon. Szerintem ott jutott be a víz, és lefolyt. Letömítettem, majd kiderül. Kiitattam a vizet a padlóról, kinyomkodtam a szivacsból amennyire tudtam.

A szélvédő jobb oldala alul és oldalt kapott plusz szigetelést, mert a bal oldalhoz képest kevesebb volt az anyag.

20160428

 Most is vizes volt, de lehet hogy azért mert nagyon megszívta magát vízzel a szivacs. Most úgy hagytam száradni. próbaképp jól meglocsoltam a kocsi tetejét, ajtót, szélvédőt, és nem jött sehol sem víz. Legutóbb lehet hogy sikerült jól leszigetelnem a dolgokat. Úgyhogy most remélhetőleg jól ki fog száradni, összeszerelem és ennyi. Remélem.

2016.05.01. 213172

Rávettem mégegyszer magamat. Találtam egy kábelkivezetést a fékpedál fölött 1 arasszal, ott a gumipertem kifeszítése után át tudtam húzni az új antenna kábelét (aztán a gumi vissza), aztán végig a mûszerfalban felül, aztán a jobb oldalon az A oszlop aljában le, végig a küszöbben a B oszlopig, és egy utolsó kanyar a computerig. Ez érzékenyebbnek tûnik, többet van 3d-ben is. Természetesen a gps idõ nem aktiválódik. Az antennát felragasztottam fixen a mûanyagra, amire a régi volt felcsavarozva. Sajnos a kulön kis mûanyag házba nem fért be az új antenna, pár mm-rel vastagabb. Most borultabb idõ volt, egyenlõre jól szuperált.

(4carmedia SMB-B 15mA)

A régi antenna ideiglenesen csak félre lett téve a motortérben, nem vágtam szét, csak ki van iktatva...


A gyári navi használatáról saját videó:

https://www.youtube.com/watch?v=NlPP-UsZrJg&feature=youtu.be

 

 

Hozzászólások

Hozzászólások megtekintése

pár pluszinfó

(bzoli rx4, 2018.03.27 21:14)

Ide be sem írtam, 2017 ősszel kipurcant az 1 éves antenna. Úgy néz ki nem bírja a gyári helyen a hő és egyéb terheléseket. Ismét újat rendeltem, de most a szélvédőre ragasztottam fbs pasztával a visszapillantó fölé, így nem éri esős párás levegő meg hő.

Szóval a távvezérlővel amikor kinyitom a kocsit, úgy fél percig bekapcsolódik a navi és üzemkészre hozza magát. Ez azért lehet, hogy mire beülök és elindítom a motort, üzemkész legyen. A gyújtás levételnél ugyanilyen késleltetése van. Jópofa megoldás.

plusz infók

(bzoli rx4, 2017.10.16 19:59)

A naviban a célhelynél infókat is meg lehet nézni fontosabb dolgokról (étterem, buszpályaudvar, benzinkút, látnivaló, stb. Jegyzéket is le lehet kérni és abból választani.)

225565 új szitu!

(bzoli rx4, 2017.08.19 19:03)

Hát ilyet! Ma elmentünk a szarvasi arborétumba, és reggel láss csodát működött a navi gps frissítésű órája! Mi a búbánattól javult meg nem tudom így 2 év után, lehet hogy mégis van valahol egy kontakthiba vagy félig sz@r kábel a műszerfalban... Nagyon szépek számolgatta az érkezési időt is, percre pontosan! Remélem így fog maradni. Ha nem szétbombázom mégegyszer a műszerfalat és megpróbálom megkeresni a hibát.
Most is oda-vissza klíma, 100-as tempó és 8.7 liter lett a fogyasztás.