Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


20160527 Lekerült a kardán :( 213694

A kardán fent van a szekrénysor tetején, rongyba bebugyolálva. Hát igen. Kisimult a cuccos rezonálása. Az biztos, hogy a motortól jön az 1000-1200-es fordulatnál a rezonancia, amit a kardán erősít fel. Most is érződik, de iszonyú gyengén, tompán, egyáltalán nem zavaró. Viszont országúton teljesen simán suhan a kocsi nem úgy mint eddig. Amit a kardántól hátrafelé okozott valami. Ami még meglepő, az új gumikkal sokkal nehezebben pörög ki az első kerék, úgyhogy most egész korrekten viselkedik a kocsi erőteljesebb elindulásnál is. :)

A hardy teljesen jól néz ki, mint az új. (végülis 1 éves...) Neten erről is írtak, hogy tud rezonanciát okozni nagyobb sebességnél, de ez szerintem rendben van.

Majd ha lesz lelki erőm és pénzem, újra beleásom magam a dologba, egyenlőre besokalltam az 1 éve tartó kísérletezésektől.
Addig elpöszmörgünk fronthajtással...

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Budapest, X.

(Sándor Ferenc, 2018.08.12 16:05)

Hej BZoli!
Bizony a rezonancia őrült dolgokra képes: nekem Jeep Grand Cherokee Laredo okozott gondot. Az enyhe rázásokat " észre sem vettem", de időnként volt hogy csak havonta, volt hogy hetente egyszer-egyszer, de volt hogy egy napon három-négy alkalommal is váratlanul elkezdett az egész kocsi erősen "reszketni/toporzékolni", erős hanghatás kíséretében. Hát az nagyon ijesztő volt (az elején). Idővel megtanultam kezelni: a lehető leggyorsabban lassítani kellett, míg meg nem szűnt a rezonálás, majd lehetett továbbmenni (a következő esetig). Persze mindenkinek volt ötlete, a kocsi megjárt minden lehetséges szervizet, műhelyt, minden márkaismerő szakemberek szedték szét az egész kocsit, szakértették és ezt cseréltek, azt cseréltek és: semmi. A rezonancia maradt.
Végül vidéken, egy spéci műhelyben kötöttem ki. Az összes gömbfejet lecserélték elölről megbízható újra és ezzel megoldották a problémát! (Vagyis: a kardán és a hátsó komplett futómű volt az erősítő. A rezgés elől keletkezett. A te kocsid esetében is így lehet(-ett?). Szerintem szilent nem képes ilyesmit generálni, csak összekötő (mozgó) elem.)

Remélem közben már megoldódott a gondod.

Üdv.:
SF
sandorferenczoltan@gmail.com

Re: Budapest, X.

(bzoli rx4, 2018.08.13 00:09)

Köszi a tapasztalatot. Szerencsére az én gondom kicsit más jellegű, mert ahogy írtam is, a motortól jövő regonanciát erősíti fel a kardán a szerintem túl lágy függesztőcsapágy gumiágyak miatt. (a csapágyak nagyobbak is mint a gyári, azért van távtartóval fent az alvázon)
Az indulás pillanatában is van rezonálás, amikor szinte még nem is forog a kardán, és csak ennél a 1100-1400 közötti motorfordulatnál minden fokozatban. Szoktam figyelni más kocsikat is, és azoknak is van ilyen jelenségük, de nincs kardán ami felerősítse. Amikor nem volt fent a kardán akkor is érződött, csak nagyon gyengén, szinte észrevehetetlen volt. Akkor már tudtam a motor a kiinduló pont. Ott már minden tartóbak, nyomatéktámasz ki lett cserélve a bölcsőszilentekkel együtt.

a rezonálás

(bzoli rx4, 2018.08.11 12:33)

Szóval a helyzet az, hogy a függesztőcsapágyak nem megfelelő keménységű gumiágyai miatt van a probléma, aminek a folyománya az, hogy a kardán felerősíti a motortól érkező rezonanciát 1100-1400 között.