20160529 Az okoskerék és annak a vezérlése+20191011 csere
Egy fórumtárs adta az ötletet: cseréltem-e már okoskereket (vezérlésmódosító). Ugyanis az 1250 körül vált, pont ott, ahol érzem a rezonancia megszűnését. Most is érződik kardán nélkül is, csak nagyon gyengén, abszolút nem zavaróan. Viszont ha a kardán fent van, iszonyúan felerősíti és elviselhetetlen. Az a fasza a dologban, hogy okoskerékcserénél a vezérműszíjat is le kell venni. Az meg az ősszel volt cserélve...
Szóval az okoskerék állítólag döglődik. Még jól indul a verda. Megnéztem a szelepet ami tudtommal vezérli, tisztának néz ki, könnyen mozog a bele, műszer szerint nem szakadt a tekercse. Tehát az elvileg jó.
A másik rezonancia okozója nincs meg ami 80-100 között van az máshonnan ered, mert az üresben gurulva is megvan. Ez sajnos az agyonvizsgált jónakmondott kardán lesz... Én a függesztőcsapágyak rugalmas ágyára gyanakszok. Szerintem túl lágy.
Azóta is figyelem a rezonálást, sajnos a motortól ered 1000-1100 körül. Figyelem az egyéb kocsikat, azoknak is van ilyen rezonálása, csak nem érződik kardán híján. Még csúsztatott kuplungnál sem érződik teljesen, de ha kiengedem akkor rögtön megrázza a kocsit főleg 1-2-ben. Ez van, én megszoktam, és próbálok úgy közlekedni ne gyilkoljam ezzel.
UPDATE:
20191011 - 245160
Vezérlés és okoskerék csere (szereléssel 95ezer).
Nem semmi, brutálisan megváltozott a motorhang, megszűnt a kerepelő hang, mintha nagyobb ereje lenne. Kicsit furcsa lesz, megszoktam a dízeles alapjárati hangját.
Szoknom kell, mert teljesen más lett, sőt mostmár 50-nel már nagyon szépen megy 5.ben.
4.-ben 35-ről el lehet gyorsítani (finoman)
A régivel a motorhang: https://www.youtube.com/watch?v=mqS4bY59URI
Az újjal a motorhang: https://www.youtube.com/watch?v=jkKBiMpOfhQ
A vicces az az, hogy a szerelőhöz leadás napjának reggelén irdatlan csattogó hanggal indult a motor úgy 2mp-ig. A vér megfagyott bennem, eddig ilyet soha nem csinált. Pont az utolsó pillanatban adta meg magát az okoskerék.
Hozzászólások
Hozzászólások megtekintése
Hát a mágnesszelep mellett szivárog az olaj. A trafór letömítettem szilikonszalaggal, így a gyertya mély lyuka nem tud megtelni olajjal, viszont így a blokk hátuljára csordogál a szivárgó olaj és égett szagot eredményez.
Re: a mágnesszelep 20180414
bzoli rx4,2018.04.29 23:42Eddig jónak néz ki az fbs-es megoldás, száraz a szelep körül a fengerfej. :)
rezonancia
Hubi,2018.04.23 12:54
Biztos hogy a kardánnal van bajod.
A télen vissza kellet raknom nekem is mert kellet a 4X4 :)
Az egyik csapágynál a gumi elszált :( azt vissza ragasztottuk szerelő szilóval (lágy) 60-80 fölött szét rázta a kocsit :( aztán megpróbáltuk szélvédő ragasztóval (ez azért elég kemény) xD meg is fogta rendesen már csak apróbb rázás van 80 körül.
Re: rezonancia
bzoli rx4,2018.04.28 08:35
Ó köszönöm ez érdekes fejlemény. Én kezdet óta gyanakszok rá, de esküdöztek a felújító cégnél teljesen tökéletes. Viszont a motor rezonálását vibrálását a centír padon nem tudják szimulálni és ez már elég hozzá hogy ne legyen jó az esetemben. Igyanis nekem nagyomm csapággyal csinálták, azért is van feltéve távtartókkal. Így a gumiágy is már méretű így jobban tud mozogni a kardán. És én túl lágynak érzem. Esetleg ezt az infót fotóval közzé tudnád tenni ar rx4-es csoportomban az FB-n? Vagy a mailomra a fotót és hogy pontosan mivel ragasztottátok. (Már ha van rá mód) Lassan megszoktam, de örülnék ha nem lenne a megmaradt rezonálás...
https://rx4.eoldal.hu/fenykepek/20160803-visszakerult-a-lefestett-kardan-rezonalas-csokkenes----216458/
szivárgás megállítás. Talán.
bzoli rx4,2018.04.15 13:26Nos, új próba. Kiszedtem újra a szelepet, lezsírtalanítottam a testét és a szimmering környékét. Bekentem a szelepnek azt a részét fbs-sel, ami a szimmering magasságánál lesz és betoltam a helyére. Így körben betömítette magát a szimmering, ahogy betoltam a szelepet. Holnapig nem mozdulok a kocsival, jól megszáradjon. Kívpncsi leszek így milyen lesz...
a mágnesszelep 20180414
bzoli rx4,2018.04.14 23:09