Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


A váltó és az infók ha baja van

Nos, sajnos mostanában egyre több RX4 áll meg váltóbaj miatt. Ez szomorú de nagyon, de nincs minden veszve.

Van egy fontos dolog, amiről sokan nem tudnak. Egy konstrukciós hiba miatt van az egyik probléma. A váltó bal oldalán van egy fémfedél, amiben bent a tengely végén van egy nagy anya. Ez ha meglazul elkezdi kidobálni a sebességet. Először csak egyet, aztán jön a többi. Az első ilyen kidobásnál MEG KELL ÁLLNI, nem kínozni, mert ilyenkor még menthető. Ha továbbmennek vele és belül szétesik, kuka! Ha megállunk, hazajuttatjuk, váltóolajat leengedjük, fedelet leszedjük, anyát meghúzzuk jól biztosítjuk, összerakjuk, feltöltjük, akkor megmenekült a bontótól a járgány! Nehéz bontott váltóhoz jutni, ezért fontos odafigyelni rá!

Anno nem strapálták magukat a mérnökök amikor kitalálták az rx4-et. Fogták a lagunában és Scenicben használt F4R motort, ami akkortájt talán a legerősebb volt a kínálatban, fogták a JC5 váltót amit megtoldottak a kardánkihajtással meg áttételmódosítással és kész is. Nem kellett újat tervezni. Ezmiatt érzékeny, könnyen túlterhelődik, mert nem erre az igénybevételre tervezték anno.

Olajszivárgás, olajszint, erőltetés nem neki való offroadozással+tartós nagyobb sebességű utazás nem jó olajszinttel TÖNKRETESZI, mert nem jut mindenhová olaj és jön a baj.

A benzines típuskódja JC7-000  f4-r motor

1 11/41

2 21/43

3 28/39

4 31/34

5 37/33

R 11/39

Végáttétel: 15/61

Tachometer: 22/18

Red. gearing: 15/41

 

A dízel típuskódja: JC7-001 F9Q motor

1 11/41

2 21/43

3 28/37

4 35/34

5 39/31

R 11/39

Végáttétel: 15/61

Tachometer: 22/18

Red. gearing: 15/41

 

Ha végleg megadja magát a váltó és menthetetlen és nem tudtok szerezni másikat, akkor megoldható más típus váltójának felrakása, de ezesetben természetesen felejtős a 4x4 hajtás... Viszont gurul a jószág. A kompatibilis váltó JC5-113 típuskódú. Elvileg minden alakítás nélkül felmegy és nem kell bontóba lökni a jószágot.

UPDATE: Egy csoporttárs meglépte a dolgot és több problémába ütközött a cserénél. Rögzítés, kuplung... Próbálom begyűjteni az infókat hogy oldotta meg a dolgot.

JC5-113 -eredetileg F9Q 732 motorhoz:

1 3.727

2 2.048

3 1.321

4 0.971

5 0.756

Final Drive: 3.563

Nem számoltam utána a két váltó számainak, de mivel nem ekkora kerekekkel gurul a JC5-113 váltóval szerelt típus, így gyanítom hosszabbak lesznek az áttételek a gyáritól vele. Ez j is meg nem is. Országúton amúgy is nagyon hiányolok egy 6. fokozatot, így ez megoldhatja a problémát. Viszont városban lehet hogy nem kényelmes a kuplungnak. Nem tudom.

 

Hozzászólások

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.